lørdag den 17. oktober 2015

Barden Beedles Eventyr

Hej kære læsere <3

Jeg ved at i blev svigtet i sidste uge, men jeg er stærkt tilbage - igen Harry Potter relateret.
Denne gang med "Barden Beedles Eventyr", som er en mindre bog, med 5½ små eventyr fra den magiske verden, som er deres svar på eventyr, ligesom vi har Askepot, Tornerose og alle de andre eventyr vi kender.

Titel: Barden Beedles eventyr
Forfatter: J. K. Rowling
Forlag: Gyldendal
Antal sider: 128
Udgivelsesår: 2007

Den består af:
  • "Troldmanden og hoppegryden"
  • "Livslykkens kilde"
  • "Den hårdhjertede heksemester"
  • "Hare Hop og skvaderstubben"
  • "Eventyret om de tre brødre

Jeg læste den på en enkel dag, da eventyrerne er let læslige og rigtig søde. J. K. Rowling har selv skrevet eventyrerne og bogen, så de eventyr Ron Weasley nævner i en af bøgerne, er tilgængelige. Hvilket jeg syns er virkelig fedt, så man kan læse dem.

Den 5. af dem ("Eventyret om de tre brødre") er det eventyr der bliver fortalt i "Harry Potter & Dødsregalierne" og de 3 genstande de får, er de genstande som Lord Voldemort er ude efter. Så han kan bliver herrer over døden, siden han helst vil undgå døden, men han dør. I en alder af 71 år (fun fact).

Men alt i alt, er det en rigtig god bog, med de 5 eventyr. Eventyrer man kan sætte sig ned og læse for sine børn, på ligefod med de eventyr vi i forvejen kender + den er fantastisk beskrevet, i et fantastisk univers, som jeg har elsket siden jeg var 10 år gammel. Jeg vil personligt gerne læse dem for mine fremtidige børn, ligeså vel som jeg vil læse Harry Potter bøgerne sammen med dem.

XOXO - Rina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Mekaniske hjerter' af Stine Bahrt // Urværkerne #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Mekaniske hjerter Forfatter: Stine Bahrt Serie: Urværkerne #2 Forlag: Krabat Udgivet: 2022 Antal sider: 486 ...