mandag den 15. oktober 2018

Trip down memory lane // Rina's bogblog

Hey kære læsere <3

For få dage siden kom min far og co. forbi med et par poser og to kasser med ting fra min barndom, som der havde været opbevaret omme ved dem. Ting som jeg troede var blevet væk eller for længst var blevet smidt ud, da vi flyttede til den by jeg bor i nu. Så her kommer I med på en tur rundt om en stak bøger, som jeg af en eller anden grund, holdt af da jeg var yngre.


En af de bøger jeg for alvor holdt af, var 'Brødrende Løvehjerte' af Astrid Lindgren. En bog jeg fik som barn, af et familiemedlem. På det tidspunkt var vi indimellem ude ved dem på enten weekend eller som en lille miniferie, hvor vi var en tur på det lokale bibliotek. Jeg endte altid med at ville låne netop denne bog, men fik den aldrig læst færdig mens vi var der. Så i stedet fik jeg bogen som gave, for netop at kunne læse den i ro og fred, uden at skulle aflevere den tilbage til biblioteket.
'Dans'-serien af Anne-Marie Pol

De næste bøger er tre bøger i en serie, som jeg husker jeg også holdt meget af at læse, da jeg elsker dans. Det er en serie, der hedder 'Dans' af Anne-Marie Pol, om en ung pige der går på en balletskole, som har store drømme. Tænker at ville læse dem igen, for at se om de er som jeg husker dem. Jeg ved ikke om der er flere i denne serie, men det ville da være

De næste par bøger, er helt klart et led i en serie, som jeg også elskede som barn. Hvis nogen kan huske de tegneserie blade omkring 'W.I.T.C.H'.

Jeg elskede disse tegneserie blade omkring de 5 piger, der hver havde specielle kræfter og hjalp med at bekæmpe fjender, samtidig med at de havde deres normale liv. Samtidig blev de også vakt til live i disse bøger af henholdsvis Lene Kaaberbøl & andre forfattere, samt de små sjove bøger, der giver råd om venskaber, forældre, samt andet.

De 2 næste bøger, er af lidt ældre karakter, men stadig nogle bøger jeg holdt af at læse.

Den første er 'Lene og de andre' af Grete Janus Hertz, som er udgivet i 1977, omhandlende Lene, der har svært ved at falde til i sin nye klasse. En bog der er kort, letlæselig, sød og et skønt minde fra barndommen. Samtidig er bogen fint illustreret undervejs, hvilket kun gør bogen lidt mere hyggelig at læse.

Den anden bog er 'Anden sal - til venstre' af Jette Ahm (udgivet 1983), er en lidt tykkere bog, men stadig letlæselig. En bog der omhandler Gerda & foregår før, under & efter 1. verdenskrig. Endnu en bog der er fint illustreret undervejs, med et udtryk der giver den rette stemning fra netop den tid hvor handlingen foregår i. Det er en bog jeg med glæde vil læse igen, for at se om der er noget jeg kan huske eller som om jeg læser den for alleførste gang.

Det var så de bøger jeg fik fisket ud af gemmerne, efter at der var blevet ryddet ud i ens barndomsting. Det er helt klart rart at se nogle af de ting, som man troede var blevet smidt væk og/eller for længst glemt at man havde. Håber I nød at tage med mig en tur ned gennem nogle boglige minder fra barndommen.

XOXO - Rina <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Håbet i mørket' af Kis Baadsgaard // Mama McGees drenge #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Håb i mørket Forfatter: Kis Baadsgaard Serie: Mama McGees drenge #2 Forlag: Sweetheart Ink. Udgivet: 2020 Ant...