onsdag den 15. februar 2023

'Offer 2117' af Jussi Adler-Olsen // Afdeling Q #8 // Anmeldelse

Hey skønne læsere.

Titel: Offer 2117
Forfatter: Jussi Adler-Olsen
Serie: Afdeling Q #8
Forlag: Politikens Forlag
Udgivet: 2019
Antal sider: 496

I "Offer 2117" i serien Afdeling Q - Bind 8" af Jussi Adler-Olsen bliver Assads dystre hemmeligheder udfoldet, imens han sammen med Carl Mørck og resten af Afdeling Q skal løse en krævende opgave.
Assad kender vi som en mand med en veludviklet humor, et imponerende sprogøre og formidable nærkampsevner. Men hans mørke fortid har indtil nu været ukendt. Med "Offer 2117” stifter vi nærmere bekendtskab med Assads voldsomme personlige historie og baggrund.
Jussi Adler-Olsens uhyre populære serie om Afdeling Q med Carl Mørck, Gordon, Rose og Assad fortsætter i dette 8.bind, hvor vi kommer helt tæt på Assads fængslende forhistorie.

'Offer 2117' - hvad skal jeg mon tænke om dig? Du er bestemt en bog der tager en med på noget af et eventyr, som man ikke helt glemmer. Selvom jeg nok ikke 100 % ved hvor fanget af selve sagen jeg var, men jeg var uden tvivl fanget af den personlige twist den havde ift. en af de skønne medlemmer af Afdeling Q.

For én ting er vi bliver kastet ind i en sag der omhandler terror, flygtninge fra et terroriseret land og en gerningsmand der har en vendetta mod Assad. En person vi hidtil ikke har fået så forfærdeligt meget at vide om i de forgangne bøger, andet end hans skønne karisma og elskværdige personlighed. Men denne gang formår vi for alvor at komme i dybden med hans fortid.
Og damn, der var en del og man fornemmede virkelig der var mere under overfladen end hvad vi tidligere havde fået at vide omkring Assad.

Samtidig kommer vi ind i en sag hvor vi kommer ud over de danske grænser, ift. at Carl Mørck og co. skal få løst en sag, der trækker tråde til Assads fortid. For én ting er at en fra hans fortid vil have fat i ham, så kan det få fatale følger for hans familie medlemmer, som han ikke har set i årevis.
For nøj, jeg sad med hjertet oppe i halsen og heppede på at de fik løst sagen, inden en hvis gruppe som vi også følger formår at udføre en plan der ikke vil ende godt. 

Jeg blev let revet med af handlingen, der var ret interessant, selvom jeg ikke 100 % var fanget af alle dele af sagen. Jeg nød at blive revet med indenfor begge sider af sagen, der gav mig et indblik i hvad der var op og ned.

Især det sideplot forfatteren havde inkluderet med en ung knægt (der dog havde et link til hovedplottet) var mig en gåde. Ja, han var da interessant ift. hans tanker og motiver omkring offer 2117 og det spil han spillede, som førte videre til han kontaktede Afdeling Q og truede med at ville gøre noget når han nåede til et hvis level. Men hvorfor lige netop have det med? Det virkede en anelse forstyrrende ift. selve hovedfortællingen.

'Offer 2117' får alt i alt 4 ud af 5 stjerner.

XOXO - Rina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Mekaniske hjerter' af Stine Bahrt // Urværkerne #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Mekaniske hjerter Forfatter: Stine Bahrt Serie: Urværkerne #2 Forlag: Krabat Udgivet: 2022 Antal sider: 486 ...