søndag den 5. juni 2016

2. praktik #1

Hej kære læsere <3
Så startede min praktik endelig & indtil videre er det gået godt. Jeg startede d. 1. juni & de første 3 dage gik hurtigere end jeg i første omgang havde forventet. Det er kun en god ting. Jeg blev taget godt imod af både kollegaer & af børnene, som forresten virker søde. Jeg er inde i en 2. klasse i skoletiden og deltager mest af alt i 1-2 timer før frokost & 1 time efter frokost inden de har fri. Derefter er jeg i SFO'en.

Det er dog alligevel noget af en omgang, idet at jeg ikke bare skal være der, men også skal kunne danne relationer til børnene, så de viser tillid til mig & turde gå hen til mig, uden at jeg bare er en eller anden voksen der bare render lidt rundt på må & få.

Samtidig har jeg gang i at få mine videns- & færdighedsmål mere målrettede & hvordan jeg vil arbejde med de forskellige områder. Min vejleder udtrykte endda at det trods alt er min praktik & jeg gerne skulle få noget ud af de næste 6 måneder. Det er rart at jeg føler at jeg kan få mere ud af den her praktik, end ved den første. Bare det at kunne sætte sig ned & få konkretiseret nogle mål, så jeg bevidst kan fokusere på det i løbet af praktikken & at de ikke bare er et eller andet, jeg ikke ved hvordan jeg forholder mig til den del, ligeså vel som at jeg ikke er i skolen & SFO'en bare for at være der. Jeg er en del af normeringen, & en del af personalegruppen, hvilket giver mig mere en form for ansvar på selve stedet.

Jeg har endda fundet mig et projekt jeg gerne vil lave med børnene, i den kreative del. Det bedste er, at der er mulighed for at være kreativ, samtidig med forskellige ude arealer, så der er også muligheden for at være udenfor hvis det skulle være & vejret er til det.

XOXO - Rina <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Mekaniske hjerter' af Stine Bahrt // Urværkerne #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Mekaniske hjerter Forfatter: Stine Bahrt Serie: Urværkerne #2 Forlag: Krabat Udgivet: 2022 Antal sider: 486 ...