mandag den 16. juli 2018

Goodreads bog TAG

Hey kære læsere <3

Denne gang tænkte jeg at jeg ville komme med et lidt anderledes indlæg ift. anmeldelserne. Denne gang er det et TAG, som jeg har set et par enkelte gange på YouTube, så tænke at det ville være sjovt at tage den med herind :)

Goodreads tagget består af en række spørgsmål, som jeg på bedste vis vil svare på, ud fra min egen verden, idet jeg bruger Goodreads til at holde mig selv og andre opdateret på min læsning - så lad os se at komme i gang.

1) Hvilken bog markerede du sidst som 'læst'?


'Skyggernes fængsel'
af Anna Klassen.


2) Hvilken bog læser du lige nu?

'Grænsen til Trafallas - Del 2, Skyggen fra Nord'
af Julie M. Day

'De dør begge til sidst'
af Adam Silvera


3) Hvilken bog markerede du sidst som TBR (To-Be-Read)?



4) Hvilken bog har du planer om at læse bagefter?
  • Uhh, den er svær. Der er så mange bøger jeg så vildt gerne vil læse. Både ift. nye bøger og genlæsninger (ja, jeg elsker at genlæse bøger). Den del vil jeg ikke kunne svare på lige nu, men I kan følge med på mine sociale medier, som jeg vil linke til nederst i indlægget - så vil I bedre blive opdateret ift. hvad jeg vil læse næste gang.
5) Bruger du Stjerne systemet til at rate en bog?
  • Ja, største delen af tiden gør jeg. Det giver en god fornemmelse af hvad folk tænker om bogen, selvom alle er forskellige og har forskellig tanker omkring den specifikke bog.
6) Deltager du i 2018 Reading Challenge?
  • Ja, det gør jeg bestemt, da det giver mig lysten til at se hvor mange bøger jeg får læst i år. Jeg havde sat målet til at være 12 bøger i alt - 1 bog for hver måned, da jeg ikke ville sætte målet for højt og skuffe mig selv. Men jeg har allerede gennemfør udfordringen, læser videre og ser hvor mange jeg ender med at få læst. Så længe jeg nyder bogen undervejs.
7) Har du en ønskeliste?
  • Oh yearhh. Du kan bande på jeg har en ønskeliste, hvor der altid er en lang liste af bøger. Det er stort set altid fysiske bøger jeg ønsker mig, da det er den form jeg har det bedst med at læse.
8) Hvilken bog planlægger du at købe som den næste?
  • Den del er for mig svær at sige, da der er så mange bøger at vælge imellem. Det er langt fra hver måned jeg får købt bøger, og når jeg gør - så er det ikke ret mange jeg køber af gangen.
9) Har du nogle yndlings citater? Del gerne et par stykker.
  • "Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light." - Albus Dumbledore
  • “Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?” - Albus Dumbledore
  • “Do not pity the dead, Harry. Pity the living, and, above all those who live without love.” - Albus Dumbledore
10) Hvem er din(e) yndlingsforfatter(e)
  • J. K. Rowling
  • Marissa Meyer
  • Julie M. Day
  • Katja Berger
  • Stephenie Meyer
  • Lene Kaaberbøl
11) Er du en del af nogle grupper?
  • Der er kun 1 gruppe jeg er en del af derinde, men den virker ikke ligefrem særlig aktiv, som den har været. Hvilket er ret ærgerligt.
Det var så alt jeg havde for nu. Jeg håber I nød at læse med, og håber vi ses i mit næste indlæg. Hvis I har lyst til at lave dette tag, så slå jer endelig løs og lad os se hvad I vil svare på disse spørgsmål.

Mine sociale medier er lige her:

XOXO - Rina <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Mekaniske hjerter' af Stine Bahrt // Urværkerne #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Mekaniske hjerter Forfatter: Stine Bahrt Serie: Urværkerne #2 Forlag: Krabat Udgivet: 2022 Antal sider: 486 ...