søndag den 18. november 2018

Fantastic Beast: The Crimes of Grindelwald // Spoiler free

Hey kære læsere <3
Så kom tiden endelig. "The Crimes of Grindelwald" kom endelig i biograferne - to år efter at dens forgænger havde været det. Jeg var en tur i biffen og se filmen sammen med min mor og to venner. Vil dog ikke spoile noget, da jeg ikke vil ødelægge spændingen for jer der stadig har til gode at se den.

Men for at være helt ærlig, så var jeg vild med filmen, og hele mysteriet omkring hvad der sker. Samtidig var det virkelig rart og nostalgisk at vende tilbage til den magiske verden. Min indre fangirl sitrede i spænding, og jeg nød at denne verden ikke kun er en del af fortiden, men stadig kan give mig så meget glæde den dag i dag. Hvis jeg havde haft modet til det, ville jeg helt klart have hoppet i glæde, da filmen endelig begyndte. Noget af musikken/melodierne i filmen kan man helt klart genkende fra Harry Potter filmene, hvor man helt klart får et nostalgisk flashback.

Man møder de karakterer man i forvejen har stiftet bekendtskab med i forgængeren, hvilket ikke undre mig. For ikke at spoile dem alle, som ikke har været i traileren, så havde vi den lille gruppe, bestående af Newt Scamander, Jacob Kowalski og søstrene Tina og Queenie Goldstein - for ikke at tale om de helt store hovedperson, Gellert Grindelwald.

Elskede at tage med dem alle på et nyt eventyr, hvor der var en god blanding af actionfyldte scener, rolige øjeblikke og nogle små grin/smil indimellem, hvor man som seer lige kunne få lov til at trække vejret - specielt når action scenerne indimellem kunne være lidt meget at forholde sig til. Oveni det vender vi snuden mod karakterer vi kender fra det originale univers vi stødte på i Harry Potter serien, samtidig med at vi vender tilbage til lokationer, som vi kender i forvejen.

Samtidig sker der adskillige mystiske ting, som på flere måder give anledning til spørgsmål, og som leder op til at der skal komme flere film senere. Mindst én, da slutningen i sig selv giver en den helt store 'Hva' filan skete der lige der?'-følelse. Sådan havde jeg det i hvert fald selv, hvilket kun giver mig mere blod på tanden til at ville se videre, når der forhåbentlig kommer flere film i fremtiden - mindst én, da jeg nægter at tro at de ville lade dette eventyr slutte på den måde, som filmen gjorde.

Der er dog stadig et par enkelte detaljer som jeg undrer mig over, idet de ikke helt hænger sammen i mit hoved. Dette kan dog give anledning til diverse teorier omkring hvorfor, hvordan og hvorledes.

Det er i min optik en film der er værd at se, så hvis du ikke allerede har været inde og se den - så er det med at komme afsted. Hvis du har været inde og se den, så kommenter endelig i kommentar feltet, hvad du tænker om filmen.

XOXO - Rina <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...