torsdag den 2. april 2020

'Hvisken ved månelys' af C. C. Hunter // Shadow Falls #4 // Anmeldelse

Hey kære læsere

Titel: Hvisken ved månelys
Forfatter: C. C. Hunter
Serier: Shadow Falls #4
Forlag: Tellerup
Udgivet: 2013
Antal sider: 428   

Der dukker stadig flere spørgsmål end svar op i Kylies liv.
Hun er nu sammen med Lucas, men noget truer med at skille dem ad - og Derek har stadig følelser for hende. Og ikke nok med det, men skoven begynder at kalde på hende. Men hvem kalder? Og da hun opsøges af genfærdet af en hun kender, bliver alting værre. Især da det går op for hende at vedkommende ikke er død.

Hvor skønt det endelig er for Kylie at finde ud af hvad hun er, var det mindst lige så forbandet forvirrende. For hvad betød det egentlig at være en Kamæleon i den overnaturlige verden? Og hvad ville det sige at være en kamæleon? Så mange spørgsmål, den del endte med at føre med sig. Men kunne ikke lade være med at følge med Kylie i jagten for at finde netop de svar. 
For slet ikke at snakke om det genfærd der dukker op, som formentlig ikke er død endnu - og som til forveksling ligner en hun kender? Jeg oplevede både at være skræmte over hvad det mon betød, såvel som spændt på hvor det førte os hen. For det holdt mig virkelig hen i spænding. Jeg elskede mystikken ved netop også at finde hoved og hale i den del. 

Jeg nød virkelig at læse den her bog, og være sammen med Kylie og co. Også selvom hun er sammen med Lucas nu. Åh, Lucas, dig ville jeg seriøst elske at få en lille snak med. Han drev mig en smule til vanvid med hans beskyttertrang overfor Kylie, hans jaloux attitude og hans små hemmeligheder? Han formåede at overraske mig - og gav mig lyst til at rive halsen over på ham.
Personligt foretrækker jeg Derek. Han virker mere empatisk, og er villig til at lytte til Kylie, selvom han dog overrasker hende med lidt af en bombe med at han elsker hende.

Jeg elsker seriøst Kylie venskab med Della og Miranda. Della er mindst ligeså stædig og nævenyttig som hun plejer, og lægger ikke fingrende imellem det hun tænker og mener. Miranda derimod er lidt ovre i den anden boldgade. Sød, sjov og en veninde lige efter min smag. Jeg nød bestemt at følge Kylies venskaber i denne bog, selvom Kylie i sig selv er ret så egenhændigt ift. at forsøge at finde hoved og hale i sine egne problemer, inden hun snakker med Holiday om det.

Holiday og Burnett derimod? De kan knap nok finde ud af at opføre sig som rigtige voksne, i og med de ikke rigtig kan være ærlige om hvad de føler for hinanden. Ærlig talt? Så find dog ud af det.

Kort fortalt, så nød jeg at læse bogen. Mysterierne, hemmelighederne, og overraskelserne undervejs. Det fungerer så dejligt i samspil med hverdags livet i Shadow Falls, hvor jeg ret nemt kunne følge med i de tanker og følelser som Kylie gik og tumlede med. For slet ikke at nævne den hårde, men velbegrundede beslutning, som Kylie ender med at måtte tage i slutningen af bogen. Der blev bygget op til den undervejs, men alligevel en smule hjerteskærende. 
Jeg glæder mig bestemt til at læse 5. og sidste bog i serien. 

Alt i alt så får bogen 4 ud af 5 stjerner.

XOXO - Rina. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...