lørdag den 18. december 2021

'P.S. Jeg elsker dig stadig' af Jenny Han // To all the boys I loved before #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere.

Titel: P.S. Jeg elsker dig stadig
Forfatter: Jenny Han
Serie: Hvis bare du var min #2
Forlag: Carlsen Puls
Udgivet: 2016
Antal sider: 325

Lara Jean havde ikke regnet med, at hun ville falde for Peter. De lod jo bare, som om de var kærester. Indtil de ikke gjorde. Og nu skal Lara Jean til at lære, hvad det vil sige at være i et rigtigt forhold og ikke bare et, der ligner. Men da en anden fyr fra hendes fortid vender tilbage, begynder Lara Jean at få følelser for ham også.
Kan man være forelsket i to fyre på samme tid?
I denne søde og hjertevarme fortsættelse til bestselleren 'Hvis bare du var min' opdager Lara Jean, at det er let nok at forelske sig. Det svære kommer bagefter...

Lara Jean, for pokker. Du gør det ikke ligefrem let for dig selv.
Selvom jeg rystede en del på hovedet af Lara Jean i første bog, formåede jeg endnu en gang at ryste på hovedet af hende her i to'eren. For damn, hvor har hun rodet sig ud i noget af et dilemma. Et trekants drama vel at mærke. Dog nød jeg alligevel at følge med, da det for mig var en okay fortsættelse - om end det godt kunne mærkes det var den svære to'er.

Lara Jean er en skøn karakter, med hjertet på det rette sted, selvom hun stadig er en anelse for naiv, godtroende og til dels stadig lever i sin egen verden, alt imens hun kæmper med usikkerheden ift. forholdet med Peter.
Men fair nok, det er hendes første 'rigtige' forhold, så der er en del nye oplevelser for hende, hvori hendes usikkerhed har det med at spænde ben for hende og Peter. Specielt ift. Genevieve, der stadig spøger lidt i baggrunden. Men ærlig talt? Peter er en skøn fyr, der gør alt han kan for at være god overfor Lara Jean, selvom han stadig har et bånd til Genevieve.
Dette skaber dog en del konflikter mellem Peter og Lara Jean, hvilket der er en del fokus på undervejs og driver naturligvis Peter til vanvid. Også mig, vel at mærke. Dog kan Genevieve være en anelse for provokerende til hendes eget bedste ift. Lara Jean og hendes bånd med Peter.

Men for at gøre det hele en anelse værre, får vi selvfølgelig kastet endnu en fyr ind i billedet, da endnu en modtager af Lara Jeans breve dukker op - og Lara Jean bliver i tvivl om hvorvidt det er muligt at være forelsket i to på en gang.
Den nye fyr, John Ambrose McClaren er en skøn, charmende og livlig ung fyr, der gav lidt ekstra til historien. En skøn gentleman, der formåede at give Lara Jean noget at tænke over. Om end jeg blev en anelse irriteret over hun gang på gang skulle udtale hele hans navn. Det var ærlig talt for meget af det gode. 
Dog nød jeg at se dem interagere sammen, da de begge er frivillige på det lokale plejehjem. Elskede seriøst tiden på plejehjemmet, hvor der er en flok skønne beboere - nogle mere livlige end andre, men der var bestemt nogle skønne stunder der.

Der er et væld af følelser på spil undervejs - usikkerhed, forelskelse, kærestesorg, jalousi. Alt sammen i en pærevælling af tanker og forvirring om hvem man er. Både ift. sig selv, sine venner og sin familie.
Jeg nød at se samspillet mellem karaktererne, se dem interagere med hinanden og lære mere om hvem de var som børn ift. hvor de er nu.

Dog havde jeg en fornemmelse af at foratteren undervejs blot kørte lidt i ring for at få tiden til at gå. Som om hun blot ønskede at trække tiden ud, mellem bog et og bog tre. Ikke at jeg ikke nød at lære karaktererne bedre at kende - men så meget udvikling skete der desværre ikke. Selvom jeg bestemt var underholdt undervejs af Lara Jeans forvirring over at være endt i lidt af et drama, kunne jeg godt have ønsket der skete lidt mere udvikling - at Lara Jean kom lidt mere ud af sin skal og trådte lidt mere ud af sine egne tanker, såvel som sin storesøsters skygge.
Kitty derimod? Livlig og festlig som altid - hun er svær ikke at elske.

Glæder mig bestemt til at læse tredje og sidste bog i serien.
'PS. jeg elsker dig stadig' får 3 ud af 5 stjerner.

XOXO - Rina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...