lørdag den 6. april 2024

'Bondekongens rejse' af Christina E. Ebbesen // Til Aretz' ende #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere.

Titel: Bondekongens rejse
Forfatter: Christina E. Ebbesen
Serie: Til Aretz' ende
Forlag: Ulven & Uglen
Udgivet: 2021
Antal sider: 509

Gavin har måske en chance for at vinde den royale turnering og ende sammen med den dejlige prinsesse Isolde. Grev Erek og de andre rivaler vil dog bruge alle tænkelige kneb for at vinde, og i finalen er det tilladt at skade såvel modstandere som deres væbnere.
Robin har lovet at hjælpe Gavin færdig med konkurrencen, men han bringer sin ven, hans familie og hele hovedstaden i fare ved at udskyde sin flugt fra Damian som er i hælene på ham. Han tør slet ikke tænke på hvad der vil ske hvis den jaloux ildvæver opdager Robins følelser for det unge menneske. Gavins og Robins venskab er risikabelt, men de er stadig hinandens eneste chance.
Serien TIL ARETZ’ ENDE er historien om et umage pars rejse over planeten Aretz, en verden med mennesker, elvere, orker og harpyer som du ikke har set dem før. I BONDEKONGENS REJSE bliver Gavins og Robins venskab sat på en alvorlig prøve, og deres fjender bliver mere hårdhændede end nogensinde før.

Oh my lord, for noget af en fortsættelse.
Hvis jeg ikke allerede nød at være i godt selskab med Robin og Gavin i den første bog, så elsker jeg dem endnu mere nu. For holy moly, det er noget af et eventyr vi formår at fortsætte på, i deres skønne selskab.

Jeg formåede endnu en gang at blive revet med fra start til slut, i og med vi fortsætter hvor vi slap i den forgangne bog. Jeg nød at være i godt selskab med Robin og Gavin, der formår at komme endnu mere ind på livet af hinanden i deres videre færd med at vinde tuneringen. Selvom Robin ikke er 100 % med på at fortsætte, gør han det for Gavins skyld. For hey? De mangler kun én udfordring, mens modstanderne ikke ligefrem

Det er ret svært ikke at lade sig rive med af det bånd de har skabt til hinanden og lade sig rive med af den rejse de er på. Jeg elsker den ping pong de har indbyrdes, for slet ikke at nævne Robin der har det med at rime. I LOVE IT! Om end en hvis person jeg havde håbet var væk, dukker op og... valg må træffes! Deres rejse ender med at tage noget af en uventet drejning, om end hver for sig.

For holy moly, for noget af en omgang for dem begge at skulle forholde sig til, da de ender på nogle ret så overraskende ruter jeg ikke havde set komme. Gavin, der trods det at han var opsat på at vinde turneringen, en der formår at overraske mig i hans valg for at gøre hvad han kan for Robin. For hvad er egentlig vigtigere? At vinde turneringen eller være en god ven/makker?
Hvis Gavin ikke allerede havde vundet en del point for at være der for Robin tidligere, så formåede han at stige meget mere i graderne denne gang.

Jeg formåede gang på gang formår både at blive overrasket, forundret og ende med at sidde med hjertet helt oppe i halsen. Forfatteren har en skøn, levende og beskrivende måde at fortælle på, så man ikke er i tvivl om hverken omgivelserne eller karaktererne. De står hver især klart frem for en, så man ved hvem der er hvem. Jeg kan ikke andet end elske både Gavin og Robin hver især - og have lysten til at give dem begge et kram.

Forfatterens worldbuilding er til at tage og føle på.
Det er uden tvivl let at mærke at forfatteren har lagt tid og kræfter i det. Beskrivelserne er on point, hver en millimeter er til at føle på og jeg ville næsten ønske jeg var der sammen med Robin og Gavin. Selv karaktererne står klart for en hver især.

Visse passager er dog ret barske og foruroligende at læse, mens forfatteren på bedste vis har markeret kapitlerne med en advarsel om voldsomt indhold - mens de alligevel formår at belyse nogle tabubelagte emner. Skrevet på en måde så jeg ikke kunne andet end blive harm på karakterens vegne, med lysten til at hoppe ind i bogen og hjælpe vedkommende. Endda beskytte ham fra at blive udsat for mere harme end han allerede er.

'Bondekongens rejse' får alt i alt 4 ud af 5 stjerner.

XOXO - Rina. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...