tirsdag den 4. oktober 2016

En flænge i himlen - John Green

Hey kære læsere <3

Endnu en fantastisk bog er hermed blevet læst - eller nærmere blevet lyttet til, som en lydbog på Mofibo. Jeg har 14 dages prøveperiode på Mofibo, for at se/lytte hvad det var for noget (udover at det havde noget med bøger at gøre). "En flænge i himlen" blev den første lydbog jeg nogensinde har lyttet til & den har været spændende at lytte til, samtidig med at  jeg havde muligheden for også at lave andre ting imens. Skønt at prøve. Derudover fik jeg endda læst "Fallen - de forsvunde levn" færdig via Mofibo, men det vil jeg fortælle om i et andet indlæg. Så lad os hellere komme til sagen.

Titel: En flænge i himlen
Forfatter: John Green
Forlag: Politikens forlag
Udgivelsesår: 2014
Siderantal: 334

Resumé
Det hele handler om hovedpersonen, den 16-årige Hazel der har kræft i skjoldbruskkirtlen & som elsker at læse. Hendes yndlingsbog er "En fyrstelig lidelse". En dag møder hun Augustus i den selvhjælps gruppe hun er i & de ender med at forelske sig i hinanden & tilbringer en masse tid sammen. Også selvom Augustus selv har haft en mild omgang kræft & mistet det ene ben. I sidste ende dør Augustus dog alligevel af kræft, Hazel formår at se livet på nye måder & nye vinkler.

Min mening
Wow, siger jeg bare. Må ærligt indrømme at John Green skriver helt fantastisk godt, omkring et emne der er så svært som det er. Ind kommer der livets små overraskelser, som en ungdoms forelskelse man oplever for første gang. Der kom endda til en punkt i bogen, da Augustus dør at jeg var tæt på at få tårer i øjnene. Det hele er beskrevet på en virkelig god måde, så man ikke kan andet end at lade sig rive med i det der sker. Selv sproget er tilgængelig på en måde så den vante læser kan være med på et niveau der er lige tilpas. Karaktererne i bogen er velbeskrevet, både med hensyn til udseendet & personligheden. Man kan tydeligt mærke at forfatteren har gjort sin research hele vejen igennem, så man ikke er i tvivl om at oplysningerne ikke bare er det rene volapyk. Mest af alt i forhold til de steder de opholder sig & i forhold til sygdommen. Han har blandet fakta ind i sin historie, hvilket for mig, som læser, kun er en bonus & gør det endnu mere oprigtigt.
Så John Green - tak for en fantastisk oplevelse af en bog.

Jeg kan nu glæde mig til at se filmen, hvor jeg nok mest af alt skal sørge for at have lommetørklæder parat.

XOXO - Rina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Mekaniske hjerter' af Stine Bahrt // Urværkerne #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Mekaniske hjerter Forfatter: Stine Bahrt Serie: Urværkerne #2 Forlag: Krabat Udgivet: 2022 Antal sider: 486 ...