lørdag den 31. december 2016

TBR mål 2017 // Hvad vil jeg mon læse?

Hey kære læsere <3

Det er i dag d. 31. december 2016. Imorgen er det en ny dag, men samtidig også et helt nyt år. Nemlig d. 1. januar 2017. Et nyt år, med nye muligheder. For læsehestene, bognørderne & bogelskerne, er det en mulighed for endnu et år med en masse nye læse oplevelser eller gensyn med de velkendte sider, man allerede har læst. For mit vedkommende gælder det bøger jeg endnu ikke har læst. Her kommer en lille liste over bøger, jeg med sikkerhed skal have kastet mig over i løbet af 2017.

Først & fremmeste skal jeg have læst "For evigt" færdig, i serien "De udødelige" & det er endda den sidste bog i den serie. Jeg havde ellers sat den på min liste af bøger, der skulle læses her i december, sammen med 2 andre, men realiteten er at jeg ikke når at blive færdig med den. Så den skal læses færdig, før jeg begyder på en ny en. Hvad jeg har læst indtil videre, kan på ingen måder afholde mig fra at få læst den færdig. Den er virkelig spændende & gådefuld.

Den anden bog, der står på listen er hermed "Maze Runner - Dødskuren", af forfattere James Dashner. Den tredje bog i Maze Runner serien. Efter at have læst de 2 foregående bøger, kan jeg ikke vente med at få læst 3 bog i serien, for at se hvad der sker med Thomas & hans venner. Finder de mon kuren, eller er de alle dødsdømte? Jeg glæder mig generelt til at læse den.

Det hjælper mig videre til bog nr. 3, som er "Maze Runner - Udbruddet", også af James Dashner, som er bog nr. 4 i serien, men det er til gengæld forhistorien til de første 3, hvilket er virkelig spændende. For hvad sker der mon inden Thomas bliver sendt ind i labyrinten, udover de små bidder af hukommelse, som Thomas ender med at få, efter at ladet en af monstrene stikke ham. De sidste to bøger her i Maze Runner serien, er endnu ikke filmatiseret, så det kan kun blive spændende at læse hvad der sker i bøgerne.

Bog nr. 4 på listen er "Paper Towns" skrevet af John Green (vlogbrothers), som også er blevet filmatiseret. Jeg har endnu ikke læst bogen eller set filmen, så jeg kender på INGEN måde handlingen, hvilket kun gør det endnu mere spændende at læse den. Godt nok kan jeg godt li' at se film baseret på bøger, men det er nu også rart ikke at vide handlingen på forhånd, så man kan blive overrasket over hvad der vil ske.

De næste 2 bøger er ovre i fantasy genren. Det er nærmere 5 bøger, sammenkoblet i 2 bøger. De bøger jeg taler om er "Dværgenes krønike" 1 & 2. Jeg har sådan set allerede læst 1. del af den første bog, tilbage i 7. klasse, men kan knap nok huske hvad der skete. Så det bliver lidt som at læse bogen på ny, samt at læse resten af bøgerne om dværgene. Det sjoveste er dog at forfatteren er lærer på den folkeskole jeg gik på, så har samtidig mødt forfatteren på forhånd. Endda før jeg vidste at han var forfatter, & kun vidste at han var lærer.

Det blev vist til hele 6 bøger i alt, som jeg inderligt håber på at få læst i løbet af 2017, hvis ikke flere. Men det skal i nok finde ud af, i løbet af året & at jeg får læst disse spændende bøger. Heldigt for mig, så er jeg jo allerede igang med en af bøgerne.

XOXO - Rina <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...