torsdag den 27. april 2017

Book Buying TAG

Hey kære læsere <3

I dette indlæg vil jeg for første gang i min blogs historie, lave et TAG, og det er endda et bog tag. Jeg fik øje på den inde på Pipalukbooks blog og tænkte "Hey, jeg har da aldrig lavet et TAG på min blog og den her ser da ret sjov ud, så den vil jeg da være med på." - også selvom jeg ikke er tagget, men det skal da ikke forhindre mig i at være med. Så lad os da hellere komme igang.

Hvor køber du dine bøger?
Jeg køber altid mine bøger i bog butikker og andre butikker, hvor man fysisk kan købe bøger. Mest af alt fordi jeg godt kan li' at se bøgerne foran mig, og kunne holde dem i mine hænder, før jeg køber dem. Det kan ske at jeg ender med impuls køb i ny og næ, men for det meste er det bøger der i forvejen er på min ønskeliste - mental liste eller fysisk liste. Dog er det kun nogle få bøger jeg køber af gangen og det er ikke så vildt tit jeg gør det.

Forudbestiller du nogensinde bøger, og hvis du gør, gør du det så i en butik eller online?
Det er meget sjældent at jeg forudbestiller en bog. Rettere sagt, så har jeg faktisk aldrig gjort det, da jeg har det med at vente til at de er udkommet og er landet i de fysiske butikker. Den eneste gang jeg på nogen måde har bestilt en bog, som for længst var udkommet, var i en fysisk bogbutik. Det er mest af alt fordi jeg gerne vil have en chance for at kunne se den i fysisk form, før jeg kan beslutte mig for om jeg vil have den på min hylde, eller ej.

Hvor mange bøger køber du i gennemsnit om måneden?
For mig er gennemsmittet nok mest af alt 0-1 bog om måneden, alt efter hvor mange bøger jeg i alt køber om året. Det er ikke ret mange, da jeg så vidt muligt prøver at få læst de bøger jeg har på hylden.

Benytter du dit lokale bibliotek?
Ja, det gør jeg i den grad. Elsker at tage en tur derop, for at snuse rundt og få fornemmelsen af alle de skønne bøger de har stående. Samtidig elsker jeg atmosfæren der er på et bibliotek, og det at det er gratis at låne bøgerne. Det er svært at forklare den følelse jeg får, når jeg går rundt og jeg går på opdagelse rundt blandt hylderne, hvor der er så mange forskellige verdener der bare venter på at blive læst.

Hvis ja, hvor mange bøger kan du låne/låner du ad gangen?
For det meste låner jeg kun 1 bog ad gangen, max 2, da jeg ikke har lyst til at stresse mig selv ift. at få dem læst i løbet af en måned - selvom der er mulighed for at forlænge låne fristen. For mig skal det være hyggeligt at læse, og ikke være en pinefuld affære at jeg ender i stress tanker om at "åh nej, jeg fik ikke læst dem alle", inden de skulle afleveres. Sidst jeg var deroppe, lånte jeg hele 3 bøger, som jeg stadig har liggende.

Hvad er din mening om biblioteksbøger?
Biblioteksbøger er skønne. Det giver alle muligheden for at låne dem, uden nødvendigvis at skulle betale for dem og alle har muligheden for at få en rigtig god læseoplevelse. Samtidig er det dejligt ikke at være tvunget til at skulle købe en bog, for at finde ud af om man kan li' den eller ej.

Hvad synes du om brugte bøger?
Elsker brugte bøger mindst lige så meget som nye bøger. De har deres helt egen form for charme, og de har samtidig været ude på en vandring, før de landede på min hylde og dem har jeg da en god del af :)

Står dine ulæste og dine læste bøger sammen/på den samme reol eller ej?
De læste og ulæste står alle blandet sammen på den samme hylde, ind imellem hinanden. Så længe jeg ved hvilke bøger der er læst og hvilke der ikke er læst.

Planlægger du at læse alle de bøger, du ejer?
Ja, det gør jeg da, men det kommer formentlig til at tage en del tid, da der er en god del bøger som jeg endnu ikke har læst - og jeg har en mani med at der altid kommer en god del bøger, før jeg når at komme i bund med den ulæste stak. Selv når jeg ikke køber ret mange bøger i forvejen :)

Hvad gør du med de bøger du ejer, men som du ikke føler, du nogensinde vil få læst/som du ikke kunne lide? Og har du nogensinde doneret bøger?
Jeg donerer sjældent bøger væk, men hvis jeg gør, så gør jeg det til en af de lokale genbrug i byen. Mest af alt afleverer jeg dem hos den lokale Bogcentral, hvor jeg får et hvis sum penge for dem og derved ender med at købe nogle nye bøger eller får et tilgodebevis. Derved er der andre der kan få fornøjelsen af dem jeg ville af med og jeg får en stak 'nye' bøger med hjem, som andre afleverede - det er netop et af de steder, hvor jeg får fat i brugte bøger, samt hvis jeg finder en bog på genbrug :)

Sidst, men ikke mindst, må i med glæde lige tjekke min seneste video ud lige nedenfor :)


Det var alt for mig idag, efter et dejligt langt indlæg :) Hvis i er med så langt, så kommenter et '<3' i kommentarfeltet og så håber jeg i har det godt og passer på jer selv, og hinanden, indtil næste gang.

XOXO - Rina <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Håbet i mørket' af Kis Baadsgaard // Mama McGees drenge #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Håb i mørket Forfatter: Kis Baadsgaard Serie: Mama McGees drenge #2 Forlag: Sweetheart Ink. Udgivet: 2020 Ant...