onsdag den 24. juli 2019

Hvad håber jeg at få svar på? // Grænsen til Trafallas - del 3 // Rina's bogblog

Credit - Julie M. Day
Hey kære læsere <3

Indlægget er lavet i forbindelse med udgivelsen af tredje og sidste bind i serien 'Grænsen til Trafallas'

Der er ingen tvivl om at jeg er stor fan af 'Grænsen til Trafallas'-serien af skønne Julie M. Day, hvoraf tredje og sidste bog i serien udkommer i sensommeren i år - YAY! Der er dog et par ting jeg håber at få svar på i tredje og sidste bog.

Først og fremmest kan jeg ikke vente med at finde ud af hvordan det hele ender, og få den endegyldige afslutning selvom jeg er nervøs for hvordan Grace forholder sig til en krig der på givende tidspunkt er uundgåelig, samtidig med at hendes hjerte er knust i tusind stykker.

Ender hun med at udføre planen om at opsøge Morfildor, for at få Zachos tilbage og hvilke konsekvenser har det? I min optik kan der ikke undgå at være en form for konsekvens ift. hvad hun har i sinde.

Vil Zachos vende tilbage eller vil han for evigt være et minde? Hvis det er han vender tilbage, hvilken tilstand vil han være i?

Vil Grace formå at finde sin indre kriger frem - ikke mindst det frem som Zachos lærte hende ift. at kæmpe med et sværd og magien?

For slet ikke at tale om Kanthos, Fëra og Sasefira. Hvordan håndterer de mon situationen omkring Zachos, og Graces planer? Formår de at forhindre hende i det, eller hjælper de hende? Hvad er deres position ift. opgøret, og formår de at finde en løsning inden det er for sent? Ikke mindst ift. de ældre der i sig selv er en kamp at tale med. For hvem holder de egentlig med? De sidder godt på deres troner under jorden,

Otera og hele oprørsgruppen i sig selv, er jeg spændt på hvilke alliancer har de gjort sig og har de mon noget lusket oppe i ærmet? Samtidig fandt man ud af i 'Skyggen fra Nord' at Otera har en relation til Grace, så håber på at finde ud af mere omkring den forbindelse og hvad det har betydet for hvordan Otera er nu.

Ethellion, du kære Ethellion - hvilken side er du egentlig på? I den første bog virkede han ret okay, men i bog nr. 2 kom der en side frem, jeg ikke havde set komme. Så jeg er ret spændt på at se hvilken side han er på, eller om han kører sit eget løb. Eller om der er flere hemmeligheder der gemmer sig bag ham. For slet ikke at nævne den forbindelse han skabte mellem ham selv og Grace. Hvordan formår han at bruge den i den episke afslutning?

Er der mon flere elskværdige karakterer der ryger i faldet? Just asking!

En af de sidste ting jeg glæder mig til at få svar på, er om Grace til sidst forbliver i Trafallas - alt efter hvordan det hele ender, eller om hun formår at se Betty og André igen. Specielt efter deres afsked i 'Skyggen fra Nord'. For det ville være ret trist hvis det var sidste gang de så hinanden. Håber at finde ud af om det hele ender i en form for dilemma, hvor hun skal vælge imellem Trafallas og vores verden. Vil den verden vi er blevet præsenteret for være tilbage at redde, når det hele er forbi?

Glæder mig til at læse den episke afslutning. Hvad med jer?

Og kan vi lige tage et øjeblik og beundre de tre forsider, efter at Julie M. Day har afsløret forsiden til tredje og sidste bog?


XOXO - Rina <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...