onsdag den 2. oktober 2019

The end of year book tag // Rina's bogblog

Hey kære læsere <3

Der er 3 måneder tilbage af 2019, og så det her tag hos en anden bogblogger, jeg på givne tidspunkt ikke kan huske hvem var - og tænkte det var en god måde at fundere over de sidste måneders læsning for i år. So here we go...

1) Are there any books you started this year that you need to finish?

På givne tidspunkt har jeg kun én bog igang, som hedder 'Stalker' - en kort bog, som jeg tænker jeg sagtens kan nå at få læst færdigt. Men derudover har jeg været god til at få afsluttet de bøger jeg gik i gang med.

2) Do you have an wintery book to transition into the end of the year?

Hmm, jeg har en enkelt bog, der hedder 'En ganske særlig jul'. En bog der er en del af 'Heartland'-serien. Men jeg ved endnu ikke jeg genlæser den. Udover det vil jeg ikke sige jeg ligefrem har nogen vinter bog, der kan gøre overgangen ind i de sidste måneder - andet end de bøger jeg gerne vil læse inden året siger 2020.

3) Is there a new release you’re still waiting for?

Oh yes, der er en enkelt bog jeg stadig venter på - efter jeg fandt ud af den udkom i år.
Hvilket er 'Spektrum - Kvadrantiderne' af Nanna Foss. Jeg læste bog nr. 1 (Leoniderne) tilbage i august måned, og forelskede mig i serien allerede et par kapitler inde. De næste to bøger er endnu ikke blevet læst, men læses skal de. Men udover det er der vist ikke flere bøger jeg venter på i år.

4) What are three books you want to read before the end of the year?
- Der er et par stykker der skal læses, men i forbindelse med at jeg har et par serier, jeg håber at færdiggøre i år, er der 3 jeg gerne vil have læst - 3 serier jeg stadig mangler at færdiggøre.

1. 'Grænsen til Trafallas, del 3 - Den sidste alliance' af Julie M. Day
2. 'Djævlepassagen, del 2 - Devotstjernens hånd' af Karen Inge Nielsen
3. 'Dødens engel' (Fortællinger fra døden #3) af Katja L. Berger

5) Is there a book you think could still shock you and become your favourite book of the year?

- Uha, den er svær. Specielt når jeg ikke ved hvad de sidste 3 måneder har at byde på ift. læsninge, udover de bøger der er nævnt ved spørgsmålet ovenfor. Men de bøger har potentialet for at blive en af årets yndlingsbøger. Jeg har ret svært ved kun at vælge én, når jeg har et par stykker der kan flyve ind under den kategori - alle på hver deres måde.

6) Have you already started making reading plans for 2020?

Det er ret svært for mig at lave planer når det kommer til læsning. Specielt når jeg ikke ved hvordan 2020 har at byde på, og hvordan det hele kommer til at påvirke mit læsehumør. Og det at jeg ikke altid er ret god til at holde mig til planer, hvis der er bøger jeg hellere vil læse, ift. det jeg har planlagt. Men har et par overordnede ideer, om hvad jeg gerne vil nå at læse i 2020:
- Få færdiglæst flere af de serier jeg har i gang.
- Få læst flere bøger, der ikke er en del af en serie
- Læse mere YA
- & læse mere af bestemte forfattere - hvilke forfattere, må I holde øje med på bloggen.

Det var alt for denne gang, og for dette tag.
Hvis du/I selv har lyst til at besvare tagget, så giv jer endelig i kast med det.

XOXO - Rina <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Mekaniske hjerter' af Stine Bahrt // Urværkerne #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Mekaniske hjerter Forfatter: Stine Bahrt Serie: Urværkerne #2 Forlag: Krabat Udgivet: 2022 Antal sider: 486 ...