tirsdag den 5. januar 2021

Boglige mål for 2021 // Rina's bogblog

 Hey skønne læsere.

2021 er ankommet og er bestemt længe ventet - specielt efter 2020's totale surprise element.
Men hey, 2021 bliver bedre, vi klarer os igennem hvad end det næste år har at byde på og lader det blive et godt år, ikke?

Ligesom sidste år, har jeg et par mål som gerne skulle guide mig igennem læsningen det næste års tid. Og hvilken bedre måde at gøre det på, end at dele det med jer? Så kan I måske holde mig op på om jeg når de forskellige mål jeg sætter mig!

1. Goodreads Reading Challenge

I 2021 vil jeg gerne nå at få læst (mindst45 bøger, hvilket er et højere mål end hvad jeg satte den til sidste år - ikke meget, men det er alligevel et antal jeg tænker jeg kan nå.

Kort fortalt er Goodreads Reading Challenge en årlig udfordring, hvor man som læser/bruger af Goodreads, sætter sig et antal bøger man gerne vil nå at læse inden årets udgang. Lige siden jeg lærte denne challenge at kende, har jeg altid sat mig et lavt mål. Mest af alt fordi det ikke er til at vide hvad der kommer til at ske i løbet af året og så er der til gengæld plads til også at overraske mig selv, hvis jeg får læst mere.

2. Færdiggøre (mindst) 4 serier 

I 2021 vil jeg gerne formå at få afsluttet mindst 4 af de serier jeg allerede har påbegyndt.
Selvom jeg fik færdiglæst en okay mængde af serier i 2020, vil jeg gerne få læst flere af den færdig i det næste års tid - inkl. serier jeg evt. har startet i 2020.
Specielt ift. det at jeg er virkelig go' til at starte dem, men det der med at afslutte dem er ikke min stærkeste side. Øver mig i at få det vendt, så jeg bliver bedre til at afslutte hvad jeg har startet.

3. Læse 2-3 serier fra start til slut

En ting er at jeg skal have afsluttet de serier jeg har begyndt, kunne jeg også godt tænke mig at få startet og afsluttet 2-3 serier indenfor det samme år.
Det kan selvfølgelig være en udfordring i sig selv, alt efter hvor lang de pågældende serier er, som jeg tænker at give mig i kast med i det næste års tid - men jeg ved det kan lykkes for mig, da jeg i løbet af 2020 formåede at få startet og afsluttet et par serier indenfor det samme år.

4. Læse 3 bøger af 'Virkelighedens verden'

'Virkelighedens verden' er en række af bøger, der er fortællinger af forskellige personers liv, eller en hændelse i deres liv. Jeg ved ikke hvor mange der er, men jeg har en stak på min reol, som jeg endnu ikke har fået læst - hvilket ærgrer mig ret meget, da det er nogle fortællinger jeg rigtig gerne vil have læst.
Netop derfor skal 2021 være året hvor jeg får læst mindst 3 af de pågældende bøger, jeg har stående på reolen - og som jeg endnu ikke har haft fornøjelsen af at kaste mig over.

5. Læse flere engelske bøger

Jeg er normalt typen der helst læser på dansk, da det trods alt er mit primære sprog, men i det seneste halvandet år er jeg lige så stille begyndt at få sneget engelske bøger ind imellem de danske og derved formået ikke kun at læse på dansk. 
Af den grund vil jeg gerne fortsætte med at få læst flere engelske bøger - hvad end det er bøger jeg har læst før på dansk, der er oversat fra engelsk eller bøger jeg aldrig har læst, så vil det være en god måde for mig også at blive bedre til det engelske. Lige så vel støde på ord til mit engelske ordforråd.

6. Læse 4 på 500+ sider

Dette er et mål der på sin vis skræmmer mig en hel del. For det der med at læse bøger på mere end 3-400 sider er noget jeg er faldet af på. Jeg kan i bund og grund godt li' bøger der tager lidt ekstra tid at komme igennem, men det der med at komme i gang med dem? Oh boy!
Specielt ift. det at jeg har en okay del bøger på reolen, som jeg vildt gerne vil læse, men størrelsen skræmmer mig lidt mere end hvad godt er - så derfor vil jeg på bedste vis kaste mig over at få læst 4 bøger på 500+ sider.

-------------------------

Det er så til gengæld de mål jeg vil kaste mig over i det næste års tid. Om jeg kommer igennem dem alle, med modet i behold? Det må I se på den anden side af 2021.
Har I nogle mål, som I gerne vil nå i det næste års tid? Skriv dem gerne nede i kommentarfeltet.

XOXO - Rina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...