søndag den 9. maj 2021

'Sjælens pris' af Haidi W. Klaris // Dæmonherskerens arving #3 // Anmeldelse

Hey skønne læsere.

Titel: Sjælens pris
Forfatter: Haidi Wigger Klaris
Serie: Dæmonherskerens arving
Forlag: Tellerup
Udgivet: 2016
Antal sider: 278

Ally accepterer at blive i Underverdenen, men inden hendes venner får lov til at vende tilbage til Jorden, skal hendes dæmoniske gener vækkes. Ikke alle er lige begejstrede for hendes tilstedeværelse blandt dæmonerne, og slet ikke efter at en gammel profeti går i opfyldelse.
Da Tristan en dag bringer Ally med op til Jorden, får de et tilbud som kan ændre deres liv. Det er nu op til arvingerne at beslutte hvilken sti de vil følge.
Sjælens pris er tredje og sidste bind i trilogien DÆMONHERSKERENS ARVING - en serie om paranormale kræfter, kærlighed og svære valg.

Endnu en gang formår vi at blive kastet ind i historien, fra hvor vi sluttede i den forrige bog. Igen blev jeg fanget af universet og Allys fortælling. En fortælling der har taget en helt anden drejning end jeg havde forventet, men på den gode måde. Ally udviste en hel del mod, ift. den verden hun er blevet kastet ud i - eller retter valgt ift. at acceptere sin skæbne.

Vi formår at få et helt nyt og bredere syn på hele underverdenen og dæmonerne der befinder sig dernede. Selvom Ally ikke er vild med ideen om at vække sin dæmoniske side, formår hun alligevel at gøre det - endda selvom hun størstedelen af tiden ønsker sig tilbage til den øvre verden og helst så sig selv komme væk fra underverdenen.
Selvom dæmonerne lige så stille accepterede hende som en af dem, kunne Ally ikke forligne sig med at være en del af underverdenen. Ikke at jeg selv ville kunne gøre det, men til trods for Ezrael, havde hun det egentlig ret godt.

Må dog sige at jeg nød at se Ally formå at kæmpe for sig selv, blive mere moden/voksen på en måde og stå fast ved sig selv - for slet ikke at nævne sine overbevisninger, om hvad der er rigtigt og forkert. Jeg nød at se historien tage en drejning, blot ved en enkelt tur op til Larchwood, der gav hende det valgt hun hungrede efter i underverdenen.
Små overraskelser/plottwists glædede mig undervejs, gjorde mig såvel en smule paf. 

Selvom hendes såkaldte venner, som hun reddede tidligere, ikke er meget behjælpelige udover det nødvendige, formår Ally at vende sig mod den skæbne der var blevet hende pålagt på en skøn måde. Jeg nød at se hende stritte imod, med Tristan ved hendes side. Selv det at Tristan ikke viger fra hendes side, var godt at se.
Dog havde jeg det lidt stramt med at deres forhold/romance, idet det virkede en smule forhastet. Kunne godt have ønsket det fik mere tid til at udvikle sig og Allys forhold til Jay blev bedre afsluttet end den gjorde.

Fortællingen er fortalt i et dejligt, let sprog, der får handlingen til at skride fremad i et let tempo, hvori jeg som læser oplevede at der ikke var et stille øjeblik - ikke mere end meget kort tid, hvilket passede meget godt til målgruppen. 

Alt i alt får bogen 3 ud af 5 stjerner.

XOXO - Rina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Mekaniske hjerter' af Stine Bahrt // Urværkerne #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Mekaniske hjerter Forfatter: Stine Bahrt Serie: Urværkerne #2 Forlag: Krabat Udgivet: 2022 Antal sider: 486 ...