søndag den 11. juli 2021

Mid-year freak out book tag // 2021 // Rina's bogblog

Hey skønne læsere.

I dag er det tid til at få besvaret Mid-year freak out book tag, for 2021. Et tag jeg elsker at vende tilbage til hvert år, og som giver mulighed for at reflektere over læsningen for det første halve år. Samtidig er det ret utroligt vi er nået lidt over halvvejs gennem året, og der stadig er mange bøger jeg gerne vil nå at læse.
Har indtil videre læst 60 bøger, så der er en god stak bøger, der kan gå ind under de forskellige spørgsmål.

1) Hvad er den bedste bog du har læst indtil videre?

Uhh, for pokker. Der er op til flere bøger, som kan gå ind under netop denne kategori.
Men der er:

- 'Sort måne #1 - Blodarv' af H. W. Klaris
- 'Låsen og Vogteren' af Louise Haiberg.

2) Den bedste efterfølger du har læst i 2021

'Den hvide enkes død' af Nicole Boyle Rødtnes, der er 2. bog i serien 'Rød og Blå'.
Spændingen stiger i byen Viduana og visse ting bliver vendt på hovedet. Nicole formår virkelig at give en fortsættelse, der ikke lader sig mærke af at være 'den svære 2'er'.

3) En ny udgivelse fra i år, som du ikke har læst endnu, men gerne vil læse?

'Dicte var her' af Eva Munk.
Jeg kan ikke andet end glæde mig til at læse den, eftersom jeg har nydt at læse Evas 3 forgangne bøger. 

4) En efterårsudgivelse du ser frem til at læse?

Her må jeg desværre melde pas.
Jeg er personlig ikke typen der holder trit med kommende udgivelser. Selvom jeg måske ser kommende udgivelser via sociale medier, kan jeg for gud ved hvor hårdt jeg end prøver, ikke få mig selv til at huske hvornår hvilke bøger udkommer. 

5) Største overraskelse?

'Beautiful Creatures #1 - Stormvind' af Kami Garcia & Margareth Stohl.
Selvom jeg kendte handlingen fra filmen, overraskede den mig med det mere dybde og detaljer, der er i bogen og fornemmelsen af stemningen, byen og alt omkring universet.

'Hvor ingen ser det' af K. L. Berger.
Hovedpersonens hemmelighed overraskede mig, på den gode måde og gav et indblik i karakterens verden, som vi ikke ser på overfladen i seriens første bog, 'Hvor jeg hører til'.

6) Største skuffelse?

Jeg har været heldig med årets bøger, da jeg ikke decideret kan pinpointe konkrete skuffelser.
Men særligt én bog, måtte jeg desværre lægge fra mig, uden at færdiggøre den, da fortællingen desværre ikke fangede mig helt som forventet - hvilket var:

- 'Verdens vinter' af Ken Follet. 2. bog i Century-trilogien.

7) Ny yndlingsforfatter? (Debut eller ny for dig)

Helt klart Gry Kappel Jensen, med hendes debut serie - Rosenholm-Trilogien

8) Nyeste fiktive crush?

Må indrømme at jeg på givende tidspunkt nok er ved at vokse fra det at have et fiktivt crush. Selvom der er adskillige karakterer, jeg sagtens kunne falde for.
Men hvis jeg skulle vælge én, må det være Benjamin fra 'Lugnasad' af K- L Berger.

9) Nyeste yndlings karakter?

Det må helt klart være Arthur og Olivia fra 'Den usnlige krig' af Boris Hansen. Olivia minder en hel del om mig selv, med hendes personlighed og kærlighed til bøger. Mens Arthur er en ret så interessant karakter, med flere lag - en karakter jeg blev lettere fascineret af.

10) En bog der fik dig til at græde?

Her vil jeg helt klart nævne 'Hvor jeg hører til' og 'Hvor ingen ser det' af K. L. Berger, der er de første 2 bøger i Onshore-serien. 

12) Yndlings bog filmatisering du har set i år?

The Twilight Saga - de eneste filmatiseringer af bøger jeg kan huske at have set i år. Nok mest af alt ifm. Twilight-readalong.

13) Yndlings indlæg du har lavet i år?

Må indrømme, jeg ikke ligefrem har nogle indlæg der popper ud fra mængden ift. at være en af mine yndlings. Men jeg nyder blot at lave anmeldelser af de bøger jeg læser & vise glæden til de bøger jeg får læst.

14) Flotteste bog du har købt i år?

'Den usnlige krig' af Boris Hansen
'Den hvide enkes død' af Nicole Boyle Rødtnes
'Arven fra fortiden' af Nathali og Bettina Liane
'Natskygge' af Gry Kappel Jensen

15) Hvilke bøger skal du have læst ved årets udgang?

Oh, damn! Der er så mange bøger jeg gerne vil nå at læse, inden året slutter. Helst gerne alle bøgerne på min bogreol, hvilket jeg godt ved er ret urealistisk - men jeg kan vel drømme?
Men min tanke er jeg gerne vil formå at komme videre med 'Beautiful Creatures'-serien af Kami Garcia og Margareth Stohl og få læst 'En fortælling om sangfulge og slanger' af Suzanne Collins.

-------------------

Det var så alt for denne gang. Håber vi ses snart igen.
XOXO - Rina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...