lørdag den 15. juli 2023

'Tidsdyret' af Andreas Boeskov // De glemte vogtere #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere.

Titel: Tidsdyret
Forfatter: Andrea Boeskov
Serie: De glemte vogtere #2
Forlag: Gyldendal
Udgivet: 2023
Antal sider: 272

Asger nyder at være medlem af vogterne. Han bliver hele tiden bedre til at bruge sine drømmekræfter og beskytte verden – selvom han indimellem oplever at blive unødigt rasende og aggressiv, når de er i kamp… En mystisk hændelse sætter vogterne på sporet af det gådefulde Tidsdyr. Det bringer dem på en vild mission rundt i verden for at redde menneskeheden – og en ny ven. Men pludselig er det svært at vide, hvem der er ven, og hvem der ikke er. Måske kræver denne mission mere, end deres evner kan bære.

Hvis jeg følte jeg blev revet med af første bog i den her serie, er det ikke noget under at jeg endnu en gang blev revet med af denne skønne og medrivende fortsættelse.

Jeg nød at vende tilbage til Asger og flokken af De glemte vogtere, der gør hvad end de kan for at beskytte verden omkring dem. Jeg nød at følge den pingpong de har med hinanden, deres måde at samarbejde på ift. at bekæmpe det onde, selvom Asger har sine udfordringer når de er i kamp.

Det var svært ikke at lade sig rive med af handlingen, der tager en med på lidt af et eventyr rundt om i verden og især ift. affæren omkring Tidsdyret, der formåede at lave en del ravage rundt omkring. Men nøj, hvor jeg ikke kunne andet end være fanget af vogternes ihærdige forsøg på både at finde den og få den stoppet.
Jeg blev ærlig talt revet med fra start til slut, og elskede forfatterens måde at tage en i hånden, så man ikke blev tabt undervejs - om end jeg blev overrasket ift. de små plottwists og overraskelser forfatteren kommer med undervejs.

Jeg elsker vogternes sammenhold, deres venskab og det at følge dem rundt i verden, hvor forfatteren formår at give et skønt billede af de alverdens steder de besøger. Det føltes lidt som om man befandt sig der sammen med Asger og co. 
Forfatterens måde at skrive på, er dejligt levende, let og beskrivende på en måde, så man ser tingene for sig. Karaktererne er helt sin egne, står klart frem for en og man ved hvem der er hvem, såvel som verden omkring dem.

Og hele mysteriet omkring Tidsdyret? Loved it!
Jeg elskede hvor meget forfatteren havde lagt i Tidsdyret som væsen. Dens måde at være og agere på, dens kreativitet ift. ikke at lade sig finde så let - selvom den gemmer sig lige for næsen af en, uden menneskeheden bemærker noget som helst.
Hele konceptet omkring Tidsdyret var velbeskrevet, velgennemtænkt og gjorde hele deres eventyr ret så spændende og levende.

'Tidsdyret' får 4 ud af 5 stjerner.

XOXO - Rina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...