lørdag den 9. marts 2024

'Mørk fortid' af Kis Baadsgaard // Mama McGees drenge #1 // Anmeldelse

Hey skønne læsere.

Titel: Mørk fortid
Forfatter: Kis Baadsgaard
Serie: Mama McGees drenge #1
Forlag: Sweetheart Ink
Udgivet: 2020
Antal sider: 434

Daniel Owen McGee
har alt, en mand i tyverne har brug for: De fedeste venner. En bestemt, men kærlig mor. Huset, som han selv renoverer efter sine egne behov. Kan man forlange mere af livet?
Hvad med en kølig kvinde, hvis panser er ugennemtrængelig?
Daniel kan ikke stå for fristelsen, da de en dag ramler sammen. Men kan han som aftalt holde sine følelser i skak, eller skal han ændre spillets regler?

Oh boy, oh boy, oh boy!
Hvad har jeg dog rodet mig ud i med den her bog? Hvad end det er, så elskede jeg det. For jeg fik uden tvivl mere end hvad jeg oprindeligt havde forventet, inden jeg kastede mig over bogen og mødet med Daniel og Victoria. Men fortryder jeg det? Nej, på ingen måde. Forfatteren formår virkelig at give mig en romance jeg ikke vidste jeg havde brug for.

Om end jeg ikke helt ved hvad jeg skal tænke om Daniel til at starte med, da han virker en anelse grænseoverskridende overfor Victoria til at starte med, så voksede hans personlighed og historie på mig jo mere jeg læste. For slet ikke at tale om Victoria, hendes historie og alt hvad hun har været igennem. Jeg formåede let at blive revet med hele vejen igennem.
Jeg nød at blive revet med af kemien mellem Daniel og Victoria, der trods deres løse aftale om ikke at involvere følelser, formår at udvikle sig undervejs.

Det at vi undervejs både følger Daniel og Victoria i hver deres kapitler, gjorde at vi formår at lære dem begge at kende. Både sammen og hver for sig. Lære deres tanker, handlinger og fortid at kende ift. når de er sammen og hver for sig. Jeg nød at se deres relation udvikle sig undervejs, følge deres tanker omkring hver deres situation og den lille aftale de har kørende.
Det at vi får deres historie fra begges perspektiv, gør at vi formår at få en dybere forståelse for dem begge og fortællingen som helhed - idet vi ikke blot får det fra ét perspektiv.

Jeg nød især at lære Daniels familie at kende, mødet med hans brødre og Mama McGee.
At de er en god sammenblanding af forskellige personer, men holder sammen som en familie er så dejligt elskværdigt. Hvilket er lidt af en modsætning ift. Victoria og hendes oprindelse, så det giver nogle overraskende situationer for hende at komme tæt på en familie der er lig modsat hendes egen.

For damn, Victorias fortid er ikke til at spøge med.
Jeg formåede at føle med og for hende undervejs. At komme tæt ind på livet af hende, de kvaler hun har været igennem. Hun er en der fortjener alverdens kærlighed og det største kram.

Så det at tingene udvikler sig i en hel anden retning end hvad både hun og Daniel havde regnet med, gjorde det hele blot det mere spændende og elskværdigt. Jeg nød hvert et sekund i deres selskab. Se deres relation vokse til mere end udgangspunktet. Om end slutningen var en kende hjerteskærende ift. forholdets udvikling og den reaktion Victoria har på det, gjorde jeg heppede så meget mere på Daniel og Victoria. 
Blot den måde Daniel reagerer og står op for dem, og især hende. Hele familiens reaktion på det for den sags skyld, gør at jeg gerne ville have en Mama McGee i mit liv. Ikke at jeg ville bytte min egen mor for noget, men hvis man har læst bogen, så har man en god fornemmelse af den kærlighed der er i den familie.

'Mørk fortid' får alt i alt 4 ud af 5 stjerner.

XOXO - Rina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...