mandag den 18. april 2022

'For altid, Lara Jean' af Jenny Han // To all the boys I loved before #3 // Anmeldelse

Hey skønne læsere.

Titel: For altid, Lara Jean
Forfatter: Jenny Han
Serie: To all the boys I loved before #3
Forlag: CarlsenPuls
Udgivet: 2017
Antal sider: 320

Lara Jean stortrives! Hun har alt, hvad hun har drømt om, og så er hun hovedkuls forelsket I sin kæreste. Hendes far bliver omsider gift igen, og hendes storesøster Margot når lige at komme hjem og deltage i brylluppet. Men der ligger og lurer tunge beslutninger lige om hjørnet, som kan ødelægge idyllen. Og det er beslutninger, der snart skal tages: hvor skal hun gå på universitetet? Og kan hun forlade sin familie, og ikke mindst sin kæreste? Når dit hjerte siger én ting, og dit hoved en anden, hvad for en af dem, skal du så lytte til?
En bog om at være modig nok til at tage en moden beslutning, der kan ændre dit liv.

Årh ha, så fik jeg endelig læst tredje og sidste bog i serien om skønne Lara Jean.
Slutningen på High School nærmer sig for hende og resten af den lille flok vi har lært at kende, og store beslutninger skal træffes. Jeg nød at blive draget ind i det velkendte univers, de velkendte karakterer og være tilbage hos Lara Jean og hendes familie.

Jeg nød at være tilbage i hendes selskab, hendes forunderlige tanker og følge med i hvad fremtiden har at byde på for hende. Specielt da ikke alt går som hun havde forventet og Lara Jean skal navigere i at finde ud af hvad fremtiden så skal bringe.
Ikke mindst ift. Peter, som hun også skal forholde sig til og deres fremtid sammen. For hvad vil der ske når de starter på college efter sommerferien? Vil deres forhold holde eller ej? Det er let at mærke at det fylder meget hos Lara Jean, da jeg ikke har kunnet andet end elske deres forhold, der virker så dejlig trygt.  Jeg elsker deres dynamik, deres interaktion med hinanden og kærligheden mellem dem.

Selv familien og deres dynamik var mindst lige så hyggeligt at være en del af. Specielt Kitty er en karakter for sig selv, da hun har så meget gejst i sig. Især ift. Trina Rothschild og brylluppet mellem hende og deres far. Jeg nød at der var en god del fokus på familietid, deres sammenhold og det at de har hinanden. Selvom Margot ikke er 100 % med på ideen om at en anden person lidt tager hendes plads. 

Fortællingen flød let fremad, sproget var dejligt levende og karaktererne stod klart frem for mig, selvom jeg kendte dem på forhånd. Selv referencerne til popkulturen fik mig til at smile, da Lara Jean referer til en del undervejs. Der var adskillige gange undervejs hvor jeg formåede at smile, grine og blive små trist på Lara Jeans vegne.
Hendes tanker & overvejelser ift. Kitty som hun på den ene side skal agere mor og søster overfor, da Margot er bortrejst til college i Skotland, såvel som tankerne om hvad der vil ske når hun selv tager på college.

'For altid, Lara Jean' er en skøn afslutning på en elskværdig serie. Jeg nød den fra start til slut, og var i godt selskab med Lara Jean undervejs. Selvom hun indimellem lever lidt i sin egen verden og været lidt i en beskyttet tilstand, har hun udviklet sig undervejs og kommet ud af sin skal.

Bogen får 4 ud af 5 stjerner.

XOXO - Rina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...