fredag den 24. marts 2017

Marts udfordring: Dialog // Skrivning #2

Hey kære læsere <3

Det er et godt stykke tid siden jeg har lavet sådan et indlæg, så det er da vist på tide at jeg kommer tilbage i kampen og får skrevet noget til jer omkring mit skriveri.

I onsdags startede en skrive workshop a la Marts udfordring, som forfatteren Lene Dybdahl har arrangeret inde i Facebook gruppen ForfatterForum, hvor hun giver 5 trin fra ide til bog. Der kunne jeg selvfølgelig ikke dy mig for at deltage, da jeg som forfatterspire med glæde vil deltage for at blive en bedre skribent.

Den første udfordring fra den første video, hun sendte ud i onsdags, kom hun med den udfordring at vi skulle lave en dialog, hvor vi skulle vise en form for magtforhold. Til trods for at jeg ikke har fået feedback fra Lene Dybdahl om jeg har klaret opgave (endnu), kan jeg ikke lade være med at have lysten til at dele teksten med jer.

Baggrunden for denne dialog, er 2 veninder der hænger ud, men den ene veninde er ret distraheret af sin mobil til at registrere sin veninde, som prøver at fortælle hende noget meget vigtigt og ret så stort. Et emne der i dag er ret så svært at snakke om og et eller andet sted, lidt for tabu belagt. Specielt når der gælder psykiske ting, som for nogle personer er svære at åbne op om.

Så, uden tøven, og hvis i har lysten til at læse min tekst (og med glæde komme med feedback/synspunkter) kommer min dialog :) Jeg vil dog først lige sige, at dialog ikke ligefrem er min stærke side, selvom jeg giver mig i kast med det bedst muligt.
”Jeg har det af helvedes til.” røg det ud af Trina, der så over på sin bedste veninde, som ikke så meget som så op fra sin mobil.
”Aha.” svarede Lærke, uden helt at have ænset hvad der blev sagt. 
”Hørte du overhovedet hvad jeg sagde?” spurgte Trina, for at få hendes opmærksomhed. Uden held.
”Ja ja, jeg hørte dig godt. Du har det af helvedes til.” svarede hun, og grinte over noget fra hendes mobil.
”Jeg overvejer at hoppe ud fra en bro.” sagde Trina. De mørke tanker kørte rundt i hendes hoved. 
”Ja, okay. Hvis det er det du vil, så giv den gas. Men du tager vel stadig med til den fest på fredag, ikke? Jeg glæder mig for sygt.” svarede Lærke. Glæden i hendes ansigt var ikke til at overse.
”Ja ja, selvfølgelig tager jeg med.” sukkede Trina. Lærke havde stadig travlt med sin mobil, men hvem skrev hun dog med?
”Lyder godt. Jeg vidste jeg kunne regne med dig. Du er verdens bedste veninde.” sagde Lærke.
”Hvad ville du gøre, hvis jeg ikke var her mere?” spurgte Trina alvorligt, og prikkede til Lærke, der så underligt på hende.
”Ej, lad nu være med at være så tosset, Trina. Du vil altid være her” svarede Lærke, og havde igen travlt med sin mobil.
”Jeg mener det helt seriøst, og sjovt nok hører du mig ikke.” opgav Trina. Stilheden sænkede sig over dem, mens ingen af dem sagde noget i et stykke tid.
”Hvad mener du med at jeg ikke hører dig?” spurgte Lærke, og så op fra mobilen.
”Jeg mener at, jeg prøver at fortælle dig at jeg virkelig har det svært, og den eneste jeg gerne vil have lytter, ikke lytter efter.” svarede Trina, mens Lærke ikke helt forstod meningen.
”Selvfølgelig lytter jeg til dig, men hvor kom det fra? Ej, du skal lige se det her. Det er fra den sødeste fyr, som jeg lige har mødt.” svarede Lærke og viste Trina en række billeder. Trina rystede på hovedet af opgivelse.
”Du forstår det jo ikke, Lærke.” sukkede Trina opgivende, tog sine ting og smuttede hjem. Der var ikke mere hun kunne gøre, for at få hende til at forstå.
Fortæl mig gerne hvad i synes, så længe i holder en god ro og orden, samt en god tone.
Glem ikke at tjekke min Facebook side ud, samt min YouTube kanal. Det vil glæde mig meget.

XOXO - Rina <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...