onsdag den 9. august 2017

Skrivning #3: Evighed?

Hey kære læsere <3

Denne gang kommer jeg lidt med en kort update af en art, da jeg nok lidt trænger til det - mest af alt i forhold til mine skriverier, andet end NaNoWriMo. NaNoWriMo er i sig selv et godt redskab for mig i forhold til at jeg i det hele taget FÅR skrevet noget. I hvert fald hurtigere.

Jeg har samtidig haft gang i en historie i et par år, som jeg før NaNoWriMo i november, havde arbejdet på i 3-4 år, så fik den endelig færdig (overordnet set) og har siden haft den gennemrettet bedst muligt på egen hånd. Men for nu er 'Evighed' en tur hos en veninde, der agerer beta for mig, hvilket jeg er ret så taknemlig for. Jeg har dog snakket med hende og tænker samtidig at der muligvis skal et ekstra sæt øjne på. Mest af alt for at sikre mig at der sker noget, da jeg et eller andet sted gerne ville kunne sende den til et forlag inden for det næste års tid. Om det kommer til at ske, ved jeg endnu ikke, men jeg håber på det. Kryds fingre for mig.

Kort fortalt, så handler 'Evighed' om en ung fyr ved navn Caleb, der går i high school, sammen med sine 4 venner, deriblandt hans bedste ven. Det er deres sidste år, som de alle håber på at nyde, men efter en fest hos Calebs kæreste ændrer hans venner adfærd af uforklarlige årsager og han bliver ladt alene. Lige indtil hans ekskæreste (som han slog op med til festen) lokker ham i en fælde hos skolens nye fyr og han bliver draget ind i en overnaturlig verden. Ikke mindst bliver hand forvandlet til et overnaturligt væsen (panter), for derefter er der ingen vej tilbage. Alt han kan gøre er at være den del af det, indtil den dag han får nok og flygter. Flygter væk fra en verden han for længst ville væk fra. Han er rastløs i nogle år, inden han bosætter sig i en by, efter at han var sikker på at flokken ikke længere var i hælene på ham. Han får nye venner, opbygger et firma og bliver forelsket. Alt er godt og trygt, indtil hans tidligere venner komme efter ham og forlanger at kommer med tilbage, men nogle lykkelige omstændigheder redder ham.

Da jeg overordnet blev færdig med 'Evighed' begyndte jeg på 2'eren, som omhandler det den første slutter med, samtidig med at der kommer en flok vilde vampyrer vennerne i den lille by skal forsøge at bekæmpe. Men det er dog ikke uden problemer og møder med en Caleb ikke har set noget som helst til i flere år - måske en genforening med personer han holder af? På den front er der i hvert fald gang i den. Jeg skriver indtil videre på 'Evighed 2' i hånden, efter at have skrevet en god del af det på computeren, så trængte til en forandring.

Hvor lang tid det kommer til at tag for mig at skrive 'Evighed 2' ved jeg endnu ikke, men allerede nu ved jeg at det ikke kommer til at tage ligeså lang tid som med den første. Jeg er allerede nu kommet på på de første 30.000 ord med den og er kommet langt med den, i forhold til at jeg startede i december 2016.

Men det var egentlig alt for denne gang. Hvis der er mere i gerne vil vide, må i hjertens gerne smide en kommentar nedenunder. Husk at tjekke min youtube kanal ud: Karina's verden, samt min Facebook side: Forfatter Karina Frederiksen, hvor jeg opdatere oftere omkring min skrivning.

XOXO - Rina <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Mekaniske hjerter' af Stine Bahrt // Urværkerne #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Mekaniske hjerter Forfatter: Stine Bahrt Serie: Urværkerne #2 Forlag: Krabat Udgivet: 2022 Antal sider: 486 ...