søndag den 7. januar 2018

Mål for 2018 // Hvad vil jeg mon nå?

Hey kære læsere <3

I sidste uge, inden 2017 var helt ovre, kom jeg med et blogindlæg omkring opsamling om jeg fik nået at læse de bøger jeg havde tænkt mig at læse i 2017 og nævnte et par at de bøger jeg håber på at få læst i år. Denne gang vil jeg nævne et par mål, som er lidt mere overordnet ift. nogle enkelt ting jeg håber på at nå i år.

1. mål
Det første mål jeg håber på at nå i år, er at jeg forhåbentlig finder mig en elevplads. Jeg er pt igang med kontoruddannelsen, med specialet administration. For nu er jeg i skolepraktik, på skolens praktikcenter, der agerer som backup og i sig selv virker som om det var en rigtig virksomhed. Ikke fordi det ikke er godt og det ikke er en god mulighed, men det ville være super fedt at kunne komme ud i en rigtig virksomhed.

2. mål
Mit andet mål er at jeg på en eller anden måde får arbejdet videre med 'Evighed', som indtil videre 'kun' er kommet igennem gennemretningen af mig selv og for nu 3 kapitler af min søde betalæser. Så håber på at jeg kan nå længere med den, da det vil være så træls at den lander i grøften, fordi jeg ikke får/tager muligheden for at komme videre med den.

3. mål
I år håber jeg også på at jeg for en gangs skyld får et boost af selvtillid og selvværd, der gør at jeg tør at tro mere på mig selv og mine egne evner. For at være helt ærlig, så er mit selvværd ikke særlig højt, da jeg stadig præges af negative tanker omkring mig selv og mangel på troen til mine evner. I det hele taget det at jeg ikke føler mig god nok. Specielt overfor mig selv. Andre bliver ved med at fortælle mig at jeg er god til forskellige ting, men jeg er ikke så god til at tro på at det faktisk er sandt. Da slet ikke hvis jeg fortæller mig selv at jeg er god til noget. Det er som om det ikke vil synke ordentlig ind, selvom jeg i øjeblikket er begejstret for det, der nu engang lykkedes engang imellem.

4. mål
Dette er et mål jeg seriøst håber I vil få at se her på bloggen, hvilket er at jeg får læst mere. Ja, jeg vil så vildt gerne kunne sluge den ene bog efter den anden, ligesom jeg kunne da jeg var yngre. Jeg mangler den indre glød, der gjorde at jeg virkelig kunne mærke læselysten og den indre glæde, når det skete. Det er et af de mål jeg glæder mig til at se udfolde sig og i det hele taget se om det lykkedes. Forhåbentlig giver det anledning til at jeg får læst nogle af de bøger jeg gerne vil genlæse.

5. mål
Sidste mål for i år, er at jeg håber på at jeg, i takt med min læsning, også får skrevet mere. Jeg er ikke altid god til at få taget mig sammen til at få skrevet - så håber på at det er noget jeg kan lave om på. I den forbindelse håber jeg at jeg kan få færdiggjort nogle af de projekter jeg har gang i. På andre tidspunkter end kun når der er NaNoWriMo og Camp NaNoWriMo, som i alt kun er 3 måneder af året, så mangler de sidste 9 måneder, hvor jeg skal have opbygget en rutine i en travl hverdag - hvor jeg ikke altid har energien til andet end at arbejde, spise og sove.

Det var vist alt hvad jeg havde for denne gang, og jeg håber vi ses næste gang. Indtil da håber jeg I får en masse gode læse- og skrive oplevelser. Husk at pass på jer selv og dem I holder af.

XOXO - Rina <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Håbet i mørket' af Kis Baadsgaard // Mama McGees drenge #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Håb i mørket Forfatter: Kis Baadsgaard Serie: Mama McGees drenge #2 Forlag: Sweetheart Ink. Udgivet: 2020 Ant...