lørdag den 17. februar 2024

'Outsider' af Elle Kennedy // Sandover Prep #1 // Anmeldelse

Hey skønne læsere.

Titel: Outsider
Forfatter: Elle Kennedy
Serier: Sandover Prep #1
Forlag: Flamingo
Udgivet: 2022
Antal sider: 448

Velkommen til Sandover Prep, kostskolen, hvor den eneste, du kan stole på, er dig selv …
Da RJ Shaw får at vide, at han bliver sendt på kostskole, er det dråben. Hvis der er ét sted et sort får med hackertendenser ikke hører hjemme, er det på en vedbends-udsmykket kostskole for stinkende rige, uregerlige drenge. Så da RJ ankommer til Sandover Prep, har han ikke tænkt sig at blive hængende … indtil han støder på Sloane Tresscott. Hun er smuk, badass og desuden rektors datter og totalt forbudt område. Heldigvis går RJ ikke op i regler. Men Sloane har svoret, at hun ikke vil have noget som helst med fyre at gøre dette semester. RJ er imidlertid opsat på at få hende på andre tanker, men det er Sloanes ekskæreste, den ukronede konge af Sandover, på ingen måde tilfreds med. Så hvis RJ vil overleve semesteret og vinde Sloanes hjerte, må han finde ud af, hvordan han bruger skolens godt gemte hemmeligheder til sin fordel. Outsider er en ny serie af bestsellerforfatteren Elle Kennedy om kostskolen Sandover Prep, hvor lovløsheden hersker, hjerter knuses, og ingen er til at stole på.

Well, well, well... romance genren sniger sig mere og mere op på mig.
Om end jeg var en anelse nervøs for at kaste mig over den her, i mit første møde med Elle Kennedy og hendes forfatterskab, var jeg på én og samme tid draget til den - og jeg blev på ingen måde skuffet.

RJ, Sloane og co. formåede at indtage mit hjerte, tage mig ved hånden og hive mig med ind i deres verden og hverdag på Sandover Prep. Om end skolen er helt ny for RJ, der føler skolen blot er én ud af mange pga. hans fortid og alt han har været igennem, formår skolen og visse personer at snige sig ind på ham alligevel.
Det samme føler jeg lidt, i og med jeg blev revet med af handlingen hele vejen igennem. Jeg nød at lære de unge mennesker at kende, igennem deres hverdag på skolen, hvor man virkelig kommer ind under huden på dem. Om end jeg er en del ældre ift. dem, formåede jeg alligevel at føle med dem undervejs, såvel som at grine og græde lidt på deres vegne.

Især det at grine skete op til flere gange undervejs.
For nøj, hvor har visse karakterer nogle scener og måder at formulere sig på, så jeg ikke kunne andet end smågrine over dem og deres ordvalg. Selv visse interaktioner karaktererne imellem fik mig til at både vride mig af grin og cringe lidt på deres vegne.
Om end der også er de mere eksplicite scener, uden at være helt 100 %, føltes det bestemt som om jeg var der sammen med dem.

Jeg nød at følge deres op- og nedture, de gode og knap så gode stunder.
Følge deres interaktioner med hinanden, lærerne og få en forståelse for hvem de er hver især. Såvel som hvor de er i deres liv og deres tanker om hvad som helst undervejs. Om end visse karakterer for mig var mere interessante at følge end andre, var det en ren fornøjelse at følge deres færd på Sandover Prep - hvilket gør jeg glæder mig til at læse videre i serien.

Om end dette er mit første møde med Elle Kennedys forfatterskab, bliver det næppe den sidste. Hendes sprog er på enhver måde let, levende og ungdommeligt. Karaktererne står hver især klart frem for mig og jeg er ikke i tvivl om hvem der er hvem - uanset hvem man fulgte i de enkelte kapitler. Man formår at komme ind under huden på dem, lære dem at kende hver især og finde ud af hvorfor det er de befinder sig netop på eller nær Sandover Prep.

Jeg elsker den måde forfatteren formår at skrive fra flere synsvinkler hele vejen igennem og giver de forskellige karakterer deres egen stemme. På den måde formår man som læser at få et bredere indblik i Sandover Prep, deres liv hver især og deres måde at tænke på - ift. hvis vi kun havde fulgt én karakter hele vejen igennem.

'Outsider' får alt i alt 4 ud af 5 stjerner.

XOXO - Rina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...