tirsdag den 14. september 2021

Fantasy festivalen 2021 - Hvad glæder jeg mig til? // Rina's bogblog

Hey skønne læsere.

Om blot et par dage går årets udgave af Fantasy Festivalen i gang - hvilket jeg glæder mig gevaldigt meget til, da det er hele 2 år siden der sidst har været en fysisk udgave af festivalen, da 2020's udgave af festivalen endte med at være en online version pga. en hvis pandemi. Men det gør at jeg ikke desto mindre glæder mig endnu mere til igen at kunne opleve en hel weekend i Fantasy Festivalens tegn og lade som om jeg for en stund befinder mig i en anden verden.

Så jeg har samlet et par ting, som jeg glæder mig til at opleve i løbet af de to dage, Fantasy Festivalen løber af stablen.

Foredrag

Først og fremmest ser jeg frem til at høre en stak af de foredrag de har arrangeret i år, selvom jeg umuligt kan se alt det jeg gerne vil, da op til flere enten sker på samme tid eller overlapper hinanden. Så har måttet snævre feltet ind på hvad jeg helst vil opleve. 

Jeg har lagt et nogenlunde program til en start, mens der stadig er plads til at lave om på tingene når jeg ankommer til selve festivalen - hvis der er visse ting jeg hellere vil se end noget andet.

Lørdagen er indtil videre mere spækket end søndagen, ift. de foredrag jeg simpelthen må se, mens søndagen har mere tid indimellem foredrag eller signeringer.

På den anden side skal der for mit vedkommende være plads til at jeg kan snuse omkring og se hvad festivalen ellers har at byde på, såvel som muligheden for at få noget at spise og drikke - såvel som at snakke med andre.

Messen/Stemningen

Som nævnt ovenfor, har jeg så vidt muligt gjort plads til at kunne snuse rundt og se hvad festivalen ellers har at byde på. Jeg glæder mig til at tulre rundt til de forskellige standen både indenfor i Riddersalen og udenfor på markedspladsen ift. bøger, merchandise og lækre sager, jeg kunne være fristet til at snige med hjem.

Det bliver skønt at kunne fornemme stemningen der er til festivalen og , hvilket jeg glæder mig til at genopleve. Der er en helt særlig atmosfære til festivalen, hvor jeg ikke kan andet end blive opslugt at hvad der sker omkring mig. Glæder mig til at se folk komme klædt ud, være til stede i nuet og blive en del af en helt anden verden - om end det blot er for en enkelt weekend.

Møde nye & gamle venner/bekendte

En sidste ting jeg glæder mig til, er at møde en flok af de bogbloggere og forfattere jeg følger via sociale medier og som jeg ved kommer til festivalen - skønne personer som jeg enten har mødt ansigt til ansigt før, eller som jeg nu har muligheden for at snakke med for første gang.
Der bliver rart at kunne møde dem man snakker med online det meste af tiden, i egen høje person og være sociale på en helt anden måde end til hverdag. At kunne se hinanden udenfor en skærm og kunne se hinanden i øjnene - såvel som kunne give hinanden et kram, hvis man er tryg ved det efter alt hvad der er sket ift. corona pandemien.

Mens det blive rart at møde dem jeg allerede kender, er det ikke udelukket at der er plads til at møde nye mennesker og mødet med andre fantasy glade mennesker i løbet af weekenden er i sig selv noget jeg ser frem til.
__________________

Det var alt hvad jeg har at glæde mig til i den kommende weekend.
Er du en af dem der kommer til festivalen? Så tøv endelig ikke med at sige hej, hvis du ser mig.

XOXO - Rina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...