søndag den 26. september 2021

Fantasyfestivalen 2021 - En skøn weekend & Book Haul // Rina's bogblog

Hey skønne læsere.

Den 18. & 19. september havde jeg den fornøjelse at være en tur i Esbjerg til den årlige Fantasyfestival. Som jeg skrev i et tidligere indlæg, var der flere ting som jeg glædede mig til at opleve, i og med at årets Fatasyfestival kunne afholdes fysisk - det indlæg kan findes her.

Her vil jeg til gengæld samle min oplevelse af selve festivalen, efter at have været afsted - og jeg må sige, at det var hele ventetiden værd. Folkene bag festivalen havde formået at stable endnu en skøn festival på benene, hvor der endda var gjort brug af mere plads end tidligere, så der var gjort brug af hele området udenfor biblioteket hvor det bliver afholdt - såvel som indenfor på biblioteket som altid.

Lørdag

I løbet af lørdagen havde jeg flere ting jeg havde planlagt at opleve, men det var desværre ikke alt jeg nåede.
Det jeg nåede var til gengæld:

  • Velkomst talen med Lulu, fra vestjyske museer, Lene Kaaberbøl og Virelai.
  • Boris Hansen, der snakkede om 'Den usynlige krig'
  • Bogreception m. Katja L. Berger, Henriette Hesselholdt, Line Wenzel & Julie Midtgaard
  • Prisuddelingen for Årets Danske Fantasy.
  • Bogreception: Evigheden v. flere forfattere - Forlaget Klippe
  • Magi og mordmysterier på en kostskole m. Gry Kappel Jensen
  • Et spind af skæbner m. Julie M. Day og Silja Okking

En lille del af mig havde været en tand for optimistisk ift. planlægningen, da jeg havde planlagt signering med Boris Hansen og et foredrag med C. G. Valentin lidt for tæt op ad hinanden. Køen til signeringen m. Boris (såvel som hans 2 sidemakkere) var okay lang da jeg kom derop efter prisuddelingen og tiden til C. G. Valentin skulle på i Den Dansende Dværg (der er en seperat bygning fra selve biblioteket) gjorde at jeg ikke kunne nå at få signeret bogen inden det andet startede. 
Da jeg så styrter over til Den Dansende Dværg, var der kun én plads tilbage, hvilket jeg valgte at give til en veninde som også gerne ville ind og høre hende. Nåede så desværre ingen af delene - men pyt.

I stedet fik jeg tid til at gå rundt og opleve udearealet af festivalen, hvor jeg fik en fornemmelse af stemningen.
Udover at jeg havde tid til at få snakket eller blot sagt hej til en masse skønne mennesker, såvel som snuse til en masse skønne bøger og hvad standene ellers havde at byde på - bøger og lignende som jeg måske/måske ikke fik købt noget af.

Søndag

Pernille L. Stenby (Højre)
& C. A. Wolters (Venstre)
Søndag var en lidt mere rolig dag ift. planlægningen af de foredrag jeg gerne ville se. To af dem havde jeg endda sikret mig, da de krævede en separat/særlig pladsbillet. For slet ikke at nævne de skønne mennesker jeg mødte i løbet af søndagen og nåede at få snakket med.
Programmet var således: 
  •  Bogbloggerarrangement m. Pernille L. Stenby & C. A. Wolters
  • 'Fra bad guy til læserfavorit' m. Nanna Foss & Malene Sølvsten
  • 'Fantasydronninger i samtale' m. Lene Kaaberbøl & Josefine Ottesen
  • Signering m. Katja L. Berger (ved Dansk Fantasy stand)
  • Hekse kahoot m. Julie M.
En anden ting var at jeg inden festivalen havde planlagt en ekstra signering ved Boris Hansen (Dansk Fantasy stand), her om søndagen, inden jeg skulle videre til foredrag med Lene Kaaberbøl og Josefine Ottesen. Men endnu en gang havde jeg været for optimistisk, da tiden løb fra mig og jeg endnu en gang ikke nåede at få signeret min bog inden jeg skulle videre til foredrag. 
I stedet endte jeg med at fange Boris lige på falderebet, lige som festivalen sluttede og han var så sød at signere bogen, inden han smuttede videre.

Årets Fantasyfestival har bestemt været en fornøjelse at være med til.
Og hjem kom jeg da også med en stak gode bøger, såvel som merchandice - som jeg ikke kan andet end vise frem.

Bøger:
  • Evigheden
  • Hvad jeg ved om vinter - Mette H. Jakobsen
  • Inden det blå lys falmer - Simon Zander
  • Tilbage til Lugnasad - Katja L. Berger
  • Dragernes æra 1 & 2 - C. G. Valentin
  • Inkarnation - Pernille L. Stenby
  • Under huden, del 1 & 2 - Pernille L. Stenby
  • Et manipuleret liv - Pernille L. Stenby
  • Opvågningen - Pernille Neergård
  • Afsløringen - Pernille Neergård
  • Genforeningen - Pernille Neergård
For slet ikke at snakke om den skønne stak merch jeg endte med at få med hjem, i form af krus, postkort, plakater og bogmærker.

Det var alt for denne gang, og jeg glæder mig allerede til næste års Fantasyfestival.

XOXO - Rina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Håbet i mørket' af Kis Baadsgaard // Mama McGees drenge #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Håb i mørket Forfatter: Kis Baadsgaard Serie: Mama McGees drenge #2 Forlag: Sweetheart Ink. Udgivet: 2020 Ant...