onsdag den 1. september 2021

August Wrap Up // 2021 // Rina's bogblog

Hey skønne læsere.

August måned er slut, det samme er sommeren - officielt anyway, & efteråret står for skud. Hvad end man er til en dejligt varm sommer eller et mere køligt efterår, har det været en skøn læsemåned for mit vedkommende.

I den forgangne måned har jeg dog ikke læst så mange fysiske bøger som ønsket, men mere eller mindre fokuseret på at få skrevet videre på et af mine egne skriveprojekter - hvilket kun har været til fordel for lydbøgernes univers.

----------------------

I august fik jeg færdiglæst hele 13 bøger, hvoraf 2 er fysisk læsning, mens de resterende 11 er lydbøger.

Bøger læst i august

  • En fortælling om sangfugle og slanger (The Hunger Games #0) af Suzanne Collins
  • Matched (Matched #1) af Ally Condie
  • Hvis bare du var min (To All The Boys I Loved Before #1) af Jenny Han
  • Kvinden i buret (Afdeling Q #1) af Jussi Adler-Olsen
  • Kemikeren af Stephenie Meyer
  • Jeg ser dig af Michella Rasmussen
  • Mørke rum af Kristina Aamund
  • Kvantespring af Lise Villadsen
  • Den sommer alting ændrede sig af Jenny Han
  • Skyriel (Ovaniprofetierne #1) af Lene Dybdahl
  • Blodbæst (Ovaniprofetierne #2) af Lene Dybdahl
  • Ildstorm (Ovaniprofetierne #3) af Lene Dybdahl
  • Åndehvisken af H. W. Klaris
----------------------

De to fysiske bøger jeg fik læst blev 'Hvis bare du var min' af Jenny Han og 'Matched' af Ally Condie. 2 meget forskellige bøger, i hver deres genre - men ikke desto mindre var det to bøger jeg nød at læse.
  • 'Hvis bare du var min' af Jenny Han, blev hovedsageligt læst til et 24 timers readathon d. 1. august, mens resten blev læst i den efterfølgende uge og den var så dejlig letlæselig, at den nærmest blev læst i et væk.
  • 'Matched' af Ally Condie, blev også ret hurtigt læst, selvom den er på engelsk og min læselyst var en anelse lav og det tog lidt ekstra af mig at sætte mig ned og få den læst. Alt ved netop denne bog gav de helt rigtige vibes ift. genren.
----------------------

August bød på en blanding af lidt forskellige genrer. Udover de genrer jeg hovedsageligt agerer i ift. de bøger jeg læser, formåede jeg også at give to bøger i to nye genrer jeg enten aldrig har givet en chance eller meget sjældent bevæger mig ud i - hvilket kun har givet nogle positive overraskelser.

Bøgerne er fordelt på disse genrer:
- Thriller
- Krimi
- YA realisme
- Dystopisk Sci-Fi
- Fantasy

----------------------

XOXO - Rina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...