søndag den 24. april 2022

Top 3 udenlandske serier jeg gerne vil færdiggøre i 2022 // Rina's bogblog

Hey skønne læsere.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg elsker, som i virkelig ELSKER, at kaste mig over serier. Serier er for mig en skøn og nem måde at lade mig opsluge af et bestemt univers over længere tid, uden at skulle slippe karaktererne alt, alt for tidligt - lige så vel som ikke at skulle slippe universet førend nødvendigt.

Dog kan det godt blive lidt af et problem at jeg lidt har det med at få startet et utal af serier, men ikke helt får dem færdiggjort indenfor en rimelig tidsperiode - hvilket gør jeg har flere serier i gang end hvad jeg egentlig tør stå ved. Hovsa!
Dog er jeg obs på det, hvilket ét af mine årlige mål bærer præg af, ift. at færdiggøre serier.

Så her er en Top 3 liste af serier jeg gerne vil færdiggøre i løbet af 2022.

1. Ally Condle - Matched

In the Society, officials decide. Who you love. Where you work. When you die.
Cassia has always trusted their choices. It’s hardly any price to pay for a long life, the perfect job, the ideal mate. So when her best friend appears on the Matching screen, Cassia knows with complete certainty that he is the one…until she sees another face flash for an instant before the screen fades to black. Now Cassia is faced with impossible choices: between Xander and Ky, between the only life she’s known and a path no one else has ever dared follow—between perfection and passion.
Matched is a story for right now and storytelling with the resonance of a classic.

Dette er en serie jeg fandt på den lokale Bogcentral, uden at have kendt den på forhånd eller set den nævnt nogen steder før. Dog er serien på engelsk, men den gjorde mig ret nysgerrig da jeg læste bag på bog 1. Jeg har indtil videre kun læst den første bog, som gav et godt indblik i universet - men ikke desto mindre vil jeg elske at læse videre og se hvad resten af serien har at byde på.
Ikke mindst for at se hvad der sker med Cassia og hendes familie, ift. den afslutning første bog havde. Dog kræver det lidt ekstra af mig at komme videre, da bøgerne er på engelsk.

2. Andrea Cremer - Nightshade

Jeg listede hen mod drengen. Han stønnede tungt, og hans ansigt var fortrukket af smerte og rædsel. Bjørnens kløer havde revet dybe flænger i hans lår og bryst, og blodet flød stadig fra sårene. Det var en dreng på min egen alder: sytten, måske atten år gammel. Jeg kan ikke lade ham dø. Men det vil betyde, at jeg vil bryde med Vogternes love. Jeg skiftede skikkelse uden at tænke over det. Drengen spærrede øjnene op, da den hvide ulv, der havde betragtet ham, ikke længere var et dyr, men en pige med gyldne øjne og hvidblond hår

En forholdsvis ny serie jeg er kommet i gang med, selvom serien har stået på min reol i 1,5-2 års tid. En trilogi hvor jeg kun har læst første bog, der til trods for dens små klichéer, gjorde mig ret nysgerrig på det videre forløb.
Mest af alt ift. selve præmisserne for karaktererne, varulve og alt det overnaturlige i selve fortællingen. Er ret spændt på hvad de 2 resterende bøger har at byde på.

3. Gena Showalter - Evig liv

ET VALG• TO RIGER• KUN EN CHANCE Tenley er en helt normal syttenårig pige. Hun har tilbragt de sidste 13 måneder af sit liv låst inde, fordi hun afslog at lade sine forældre vælge, hvor hun skal bo – efter hendes død. Nu er hun på flugt og befinder sig i midten af et tovtrækkeri mellem de to riger Troika og Myriad, der styrer livet efter døden. Begge vil gøre alt for at vinde hendes sjæl. Men hvem kan hun stole på? Og hvad sker der, hvis riget hun ender i ikke er hjemsted for drengen, hun elsker? Hun har kun én chance – og hun skal bare holde sig i live længe nok til, at hun selv kan træffe valget.

En serie hvor jeg, igen, kun har fået læst første bog - en serie jeg har startet på her i 2022, men som jeg også er ret spændt på at læse videre i. En serie jeg har set lidt rundt omkring, hvor den gjorde mig nysgerrig ift. præmissen for et valg mellem to riger, karaktererne og den overordnede historie. Selvom første bog gav lidt andet end hvad jeg oprindeligt havde forventet, gjorde det mig nysgerrig på en anden måde ift. hvad det videre forløb vil være i de to næste bøger, så er ret spændt på hvad de har at byde på.

-------------------

XOXO - Rina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...