'Verity' af Colleen Hoover // Anmeldelse

Forfatter: Colleen Hoover
Serie: -
Forlag: Lindhardt & Ringhoff
Udgivet: 2020
Antal sider: 340

Lowens karriere som forfatter halter, men en dag får hun et vildt jobtilbud: Hun skal færdiggøre de kommende bøger i en planlagt serie af bestsellerforfatter Verity Crawford.
Ifølge Veritys mand, Jeremy, kan Verity ikke længere selv skrive. Lowen accepterer og tilbringer et par uger i familien Crawfords hjem for at gennemgå Veritys noter og planlægge arbejdet med bøgerne. På Veritys kontor falder Lowen over en ufærdig selvbiografi, hvor Verity skriver om sit ægteskab og de rædselsvækkende hændelser, der ødelagde familien for altid. Skal Lowen vise Jeremy, hvad hans hustru har skrevet? Vil det kun splitte familien yderligere, hvis han kender sandheden? Og hvad er der egentlig sket med Verity?
Mørkt bedrag er en romantisk thriller om, hvor langt nogen er villig til at gå i kærlighedens navn.

Holy moly, for noget af en twistet, mindblowing og fængslende fortælling.
Uden tvivl en af de mest velskrevne, skræmmende og tankevækkende fortællinger jeg længe har læst. En fortælling med både kærlighed, plottwists og et mysterie, der får en til konstant at ville læse videre. 'Verity' er uden tvivl en bog der vil blive hængende i mine tanker i et godt stykke tid.

Indtil nu har jeg kun har læst to bøger af forfatteren, som ift. den her var langt mere nede på jorden og i det romantiske element som forfatteren er kendt for. Alligevel var jeg ret spændt på hvordan den her ville ramme mig ift. dens rosende omtale - og jeg må indrømme at det er mere end velfortjent, for helt ærligt? Det uden tvivl en mystery thriller, der kan og vil noget, hvor jeg som læser sidder tilbage med en følelse af gåsehud over hele kroppen.

For én ting er at Lowen siger ja til at hjælpe med at skrive de resterende af Veritys bøger, men at hun for en stund bor hjemme hos hende og hendes mand? Det virkede en kende grænseoverskridende, men hvad værre er, at Verity til trods for hendes tilstand formår at være allesteds nærværende. Både fysisk og mentalt, selvom hun er sengeliggende 24/7 efter en ulykke.

Men undervejs får man en fornemmelse af ikke alt er som det ser ud til, alt imens man følger Lowen i hendes færd med at få et overblik over Veritys notater - såvel som hendes liv, tankegang og personlighed via hendes selvbiografi.
En selvbiografi der virkelig får hårende til at rejse sig, for wow! Det intenst på en skræmmende og levende måde, ift. man får det serveret fra både Lowens synsvinkel idet hun læser det, og fra Veritys tanker i form af det hun har skrevet.

Jeg sad hele vejen igennem med en nervepirrende fornemmelse af noget ville springe frem ved hvert hjørne, mens jeg blot var revet med hele vejen igennem af handlingen, mysteriet omkring Verity og det at det en thriller med et twist af kærlighed. Samtidig med jeg måtte stoppe op ved enkelte passager pga. Verity og hendes måde at tænke og agere på ift. visse personer.

Udover hele situationen og mysteriet omkring Verity, elskede jeg den spirende kærlighed mellem Lowen og Jeremy, Veritys mand. Om end det er en anelse forkert, i og med han er gift, nød jeg at se dem bonde og danne en forbindelse til hinanden.

For slet ikke at nævne slutningen? Holy moly!
Slutningen fik mig helt udover kanten af stolen, i og med man fik afsløret nogle ting som fik vendt op og ned på alt hvad der er sket hele vejen igennem. Information som jeg ikke ved hvordan jeg skal forholde mig til, og om lige netop de ord fra Verity er sande eller ej - men som alligevel giver alt indtil da en helt ny betydning ift. Lowen og Jeremys handlinger ift. Verity.

'Verity' får 4,5 ud af 5 stjerner.

XOXO - Rina.