lørdag den 11. november 2023

'Efter helteløse dage' af Lene Qvortrup Skov // Den sommer #1 // Anmeldelse

Hey skønne læsere.

Titel: Efter helteløse dage
Forfatter: Lene Qvortrup Skov
Serie: Den sommer #1
Forlag: Sweetheart Ink
Udgivet: 2023
Antal sider: 437

"I en anden dimension var det en reel mulighed, at de to slet og ret ville forsvinde op i røg ved mødet med hinanden, simpelthen fordi de ophævede hinandens eksistens i en sublim balance mellem det perfekte og det uperfekte."
Simones lave selvværd præger tilværelsen. Kærligheden har hun aldrig turdet give en chance, og på trods af få, gode venner er ensomheden blevet en loyal følgesvend. Et tilfældigt møde med Lee, manden, hun gennem livet har givet heltestatus, åbner muligheden for, at andre sider af Simone kan blomstre. Et utraditionelt tilbud om hjælp kræver dog, at hun holder sin genopblussede forelskelse skjult. Imens presser uheldige omstændigheder i livet sig på, og en sarkastisk apati lurer latent under overfladen. Og om en uge tager Lee tilbage til Italien. Efter helteløse dage er en feelgood-roman om heltene i vores liv og om, hvorfra redningen skal komme.

Oh boy, for en skøn, velfortalt og indlevelsesrig fortælling, der gav mig lige netop den feel good oplevelse jeg havde brug for i en romance. Om end jeg ikke læser så meget romance, endnu, kunne jeg ikke andet end holde af den her fortælling og lade Simones fortælling rive mig med på en oplevelsesrig uge, fyldt med alverdens følelser og tanker om heltene der træder ind i ens liv og løfter en op.

Jeg kunne ikke andet end lade mig rive med af fortællingen, og følge den skønne Simone, der blot ønsker kærligheden - uden helt at turde række ud efter den, da hendes selvværd og ensomhed spænder ben for hende. Jeg nød at lære Simone og hendes omgivelser at kende, ift. hendes hverdag fyldt med skønne dyr, der optager hendes hjerte - indtil Lee vendte op og ned

Jeg elskede de utallige skønne stunder mellem Simone og Lee, og lod mig rive med af de gode, de sjove og de mere følsomme snakke de havde undervejs. Såvel som det at Simone tør træde udover sine egne grænser og udvikler sig som person undervejs, samtidig med hun tør lade dén ene person hun har beundret for så længe, komme helt tæt på.

Især det med at sætte en person op på en piedestal og danne sit eget billede af vedkommende, som Simone havde gjort med Lee, virkede for mig ret relaterbart, idet jeg selv på et eller andet tidspunkt har haft tendens til den del.
Både det og hendes uskyld, ensomhed og lave selvværd kan jeg relatere til, hvilket gjorde at jeg heppede mere på hende undervejs. Jeg følte hendes usikkerhed, tankerne omkring situationen med Lee og følelserne hun havde undervejs. Alt jeg ville var at give hende et kram,

Forfatteren formår at skrive så dejlig levende, så karaktererne står levende frem for en og i et tempo, så man fik fornemmelsen af Simone og hendes historie og relationerne til dem omkring hende. Jeg nød at der var tid til at lære hende at kende, tid til at relationen mellem Simone og Lee kunne udvikle sig og lære hendes omgivelser at kende - uden noget virkede forhastet.
Der var plads til at grine, græde, sidde med vejret helt oppe i halsen og komme med på Simones udvikling undervejs, så hun fandt sig selv på en helt ny måde. Og der var plads til kærlighed og håbet om at alt var muligt.

Jeg glæder mig uden tvivl til at læse mere fra Lene Qvortrup Skov.

'Efter helteløse dage' får alt i alt 4 ud af 5 stjerner.

XOXO - Rina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...