søndag den 26. november 2023

'Besat' af Christina Bonde // Nattens sanger #1 // Anmeldelse

Hey skønne læsere.

Titel: Besat
Forfatter: Christina Bonde
Serie: Nattens sanger #1
Forlag: Tellerup
Udgivet: 2023
Antal sider: 402

Efter Victoria er blevet brutalt overfaldet af sin ekskæreste, har hun mistet troen på kærligheden. Hun passer sit job som sygeplejerske og lever en forudsigelig og forsigtig tilværelse ... indtil hun møder Lucas. På kort tid forandrer han ikke bare Victorias liv, men hele hendes virkelighed, og efter et skæbnesvangert opgør med fortiden, befinder hun sig pludselig i en verden af vampyrer og havner i en stridighed som er ved at koste hende livet. Redningen viser sig at komme fra en ældgammel overbevisning som kan give Victoria en magtfuld plads i vampyrernes verden, men samtidig stiller hende over for et umuligt valg. Skal hun følge sin skæbne eller kæmpe imod den?
Besat er første bind i den anmelderroste vampyrserie Nattens sanger. En serie om skæbnetro, magt og fatal kærlighed.

Er man først faldet i fælden med at elske en god vampyr historie, så er det ikke til at komme væk fra igen - og jeg elsker at jeg med 'Besat' formåede at få endnu en skøn en af slagsen, med alt hvad den havde at byde på. Det gode vs. det onde og mørket vs. lyset - og Christina Bonde formåede at give mig lige den fortælling jeg havde brug for.

Jeg blev revet med af handlingen der tog mig med på lidt af et eventyr ind i den overnaturlige verden, i godt selskab med Victoria, i hendes møde med Lucas.
Se deres relation udvikle sig og Victorias reaktion på Lucas' verden, samt hvordan hun taklede mødet med alt det nye. Jeg lod mig nemt rive med at deres interaktioner og det bånd de skaber til hinanden.

Jeg nød især at lære Victoria at kende, idet hun befinder sig i lidt af en stilstand efter at være blevet overfaldet af sin ekskæreste. Jeg nød at lære hendes verden og hverdag at kende, samt venner og familie. Det er ret fedt at Victoria samtidig er et voksent menneske, med egen hverdag og eget liv, gav et frisk pust til de vampyr fortællinger jeg ellers er vant til.

Men det skal dog siges at om end jeg lidt en sucker (pun intended) for kærligheden og se deres relation udvikle sig til en ren og skær kærligheds historie, føltes det dog lidt som om det gik en anelse for hurtigt. Jeg kunne godt have brugt at forfatteren havde givet dem mere tid til at lære hinanden at kende, inden kærligheden blomstrede, da det gik en anelse for instant love i den.

Alligevel var det svært ikke at lade sig rive med af af de overnaturlige elementer, at lære Lucas og hans verden som vampyr at kende. Det var fascinerende at se hvordan Christina Bonde gjorde myterne omkring vampyrerne til sine egne og implementerede det, så det fungerede for historien.
Samtidig var det fedt at blive introduceret til vampyrenes univers og vampyrerne selv, samt deres moralske kompas var interessant ift. hvordan de navigerede mellem 'god' og 'ond'.

Jeg nød især den måde forfatteren kom med små fine detaljer undervejs der gav så god mening ift. Lucas, hans fortid og nutid - på en sammenhængende måde ift. seriens titel. 

'Besat' var klart en skøn og medrivende bog, der lægger sig godt ind i fantasy genren.
Så er du til vampyrer, kærlighed og blive revet ind i et overnaturligt univers, skrevet af en skøn forfatter der formår at skrive i et fængslende og medrivende sprog, hvor tempoet er lige tilpas? Så er dette en bog for dig. 
Samtidig er det klart en god start på en skøn serie.

'Besat' får alt i alt 3,5 ud af 5 stjerner.

XOXO - Rina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...