fredag den 28. oktober 2016

NaNoWriMo - November måneds udfordring

Hey kære læsere <3

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg er ret glad for at skrive, hvilket også er nævnt tidligere ift. at jeg også er inde på hjemmesiden Movellas. Jeg elsker Movellas, da der også er andre skriveglade typer i forskellige aldre. For en uge siden sad jeg f.eks. og havde gang i et skrivemarathon sammen med nogle af de andre, hvilket var rigtig hyggeligt. Fik i hvert fald skrevet en del, mens vi var i gang.

Men det er dog ikke det indlægget skulle handle om, selvom det alligevel handler om SKRIVNING! Rettere sagt så handler det om NaNoWriMo = National Novel Writing Month, som foregår her i november. For dem der ikke ved hvad det er, så går det ud på at man i løbet af 30 dage skal forsøge sig med at få skrevet 50.000 ord. De 50.000 ord er det tal man mindst skal have for at det kan udgøre sig for at være en roman.

Jeg har efterhånden skrevet i et par år, men aldrig så meget i en enkel tekst. Jeg har på et tidspunkt nævnt at jeg havde gang i en tekst, jeg ikke ville udgive på Movellas. Det holder jeg ved, da jeg gerne ville kunne sende det ind til et forlag, uden at den er udgivet nogen steder. Indtil videre har jeg skrevet 27.314 ord, så er ret godt i gang. Den har dog været længe undervejs, da jeg startede den for et par år siden. I det mindste er jeg lidt over halvvejs mod de 50.000 ord. Så lang, så godt.

Så nu tænkte jeg at jeg ville lade NaNoWriMo være en slags motivation for at få den færdig skrevet - i hvert fald overordnet set. Så kan jeg altid rette, slette, omskrive og tilføje senere. Så længe jeg får skrevet det færdigt. Selvom den har været længe undervejs, har jeg simpelthen ikke kunnet få mig selv til at smide den væk. Mest af alt fordi jeg er glad for at skrive og det at jeg har en kæmpe kærlighed til historien. Så det er ikke bare til at slippe, når der er noget man holder af.

Jeg håber at jeg får skrevet nogle indlæg undervejs og fortalt om det på min youtube kanal, Karina's verden, hvor jeg vil nævne hvordan det går og om jeg får skrevet noget.

XOXO - Rina <3



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Mekaniske hjerter' af Stine Bahrt // Urværkerne #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Mekaniske hjerter Forfatter: Stine Bahrt Serie: Urværkerne #2 Forlag: Krabat Udgivet: 2022 Antal sider: 486 ...