lørdag den 4. maj 2019

Fantastiske skabninger og hvor de findes // Anmeldelse

Hey kære læsere <3

Harry Potter serien er som bekendt min yndlings serie, der startede min rejse ind i fantasy verdenen, så det er kun dejligt at kunne fortsætte rejsen med denne lille, hyggelige bog.

Titel: Fantastiske skabninger og hvor de findes
Forfatter: Newt Scamander (J. K. Rowling)
Serie: Harry Potter (lærebog i serien)
Forlag: Gyldendal
Udgivet: 2015
Antal sider: 94

Magizoologen Newt Scamander har skrevet det fascinerende opslagsværk Fantastiske skabninger og hvor de findes . Der er et eksemplar af bogen i næsten hvert eneste troldmandshjem i landet. Og nu har Mugglere som dig også mulighed for at lære en masse om magiske skabninger fra hele verden. Du får blandt andet svaret på, hvorfor det ikke kan betale sig at lede efter Demigøjser, hvad der er så særligt ved Okamyens æg og hvorfor du ikke skal holde Nifflere som kæledyr.

En skøn lille bog, som jeg ikke kunne andet end holde af at dykke ned i ift. de forskellige væsner og skabninger. Ikke mindst forordene, hvor man får en intro til den magiske verdens forståelse for hvad kendetegner en skabning og hvad kendetegner et væsen, og indbegrebet af de begreber. For hvor skulle man egentlig placere de forskellige skabninger/væsner der eksisterer i det magiske univers?

Bogen skal forestille at være Harry Potters udgave af 'Fantastiske skabninger og hvor de findes', med små sjove noter og  skriblerier i. De små skriblerier var en af de små ting jeg glædede mig mest til at kunne få et lille grin over, når de indimellem dukkede op - hvilket også skete, selvom jeg dog havde håbet at der var flere af dem end der var.

Det jeg godt kunne li' ved bogen, var netop at kunne vende tilbage til det magiske univers og lære de forskellige skabninger og væsner at kende. Netop fordi det giver den ekstra dybde til det universe jeg kender og elsker, samtidig med at jeg kunne læse om de forskellige skabninger og væsner, samt hvad der kendetegner hvad.

Endnu en gang var det også tilføjet nogle fine små tegninger undervejs, der understøtter hvad der bliver fortalt. Ikke mindst skriblerierne fra Harry og co.

Dog giver jeg bogen 4 ud af 5 stjerner, selvom jeg nød læsningen.
Havde håbet på en smule mere, men kan sagtens anbefale den til jer derude - hvis I endnu ikke har fået den læst.

XOXO - Rina <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Mekaniske hjerter' af Stine Bahrt // Urværkerne #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Mekaniske hjerter Forfatter: Stine Bahrt Serie: Urværkerne #2 Forlag: Krabat Udgivet: 2022 Antal sider: 486 ...