søndag den 28. april 2019

Quidditch gennem tiderne // Anmeldelse

Hey kære læsere <3

En del af mig har glædet mig til at jeg fik taget mig sammen til at få læst denne bog, og der er ingen undskyldning for, hvorfor jeg ikke har læst den før nu - selvom den har stået på min reol længe. Men hvorfor fik jeg ikke læst den før nu? Rina, come on.

Titel: Quidditch gennem tiderne
Forfatter: Kennilworthy Whisp (J. K. Rowling)
Serie: Harry Potter (lærebog i serien)
Forlag: Gyldendal
Udgivet: 2015
Antal sider: 105

Har du nogensinde spurgt dig selv, hvordan smashere egentlig blev til, eller hvorfor Wigtown-vandrere har billeder af kødøkser på deres spilledragter? Svarene finder du i Quidditch gennem tiderne. Quidditchfans bruger denne uvurderlige bog næsten hver eneste dag, og det siges, at det er Harry Potters yndlingsbog.

Må ærligt sige at det har været en fornøjelse at læse den, samtidig med at den er let at komme igennem. Det er en skøn tilføjelse til selve Harry Potter-universet i sig selv, idet 'Quidditch gennem tiderne' bliver nævnt i seriens løb - ikke mindst fordi netop Quidditch er den populære troldmands sport.

Elskede at vende tilbage til det magiske univers, som jeg har elsket så længe og derved kunne komme tilbage til den eneste sport jeg beundrer mere end noget andet. Der er et eller andet specielt over netop at kunne dykke ned i en sport, hvor J. K. Rowling har formået at give mere liv i denne bog.

Det jeg godt kan li' ved bogen, er netop at man får kendskab til hvordan hele sporten opstod og hvordan den har udviklet sig fra start til slut. J. K. Rowling har formået at give en god portion dybde til netop den sport hun selv har opfundet i hendes magiske serie. Alt fra sportens opstandelse, spillets regler, redskaberne der bliver brugt og videre til udbredelsen af sporten til hele verden og de forskellige hold, samt turneringer. 

For slet ikke at nævne de skønne illustrationer der er undervejs, hvilket giver bogen det ekstra for netop at indfange læseren, i hvad der menes med det der bliver forklaret. Elsker illustrationerne.

Alt i alt giver jeg den 5 ud af 5 stjerner.
Så hvis du mangler lidt magi/sport i din tilværelse, og du savner Harry Potter-universet, så kan denne bog helt klart anbefales. Jeg nød i hvert fald læsningen.

XOXO - Rina <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Håbet i mørket' af Kis Baadsgaard // Mama McGees drenge #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Håb i mørket Forfatter: Kis Baadsgaard Serie: Mama McGees drenge #2 Forlag: Sweetheart Ink. Udgivet: 2020 Ant...