søndag den 19. april 2020

'Med dig' af Kis Baadsgaard // Anmeldelse

Hey kære læsere.

Dette er et anmeldereksemplar fra forfatteren.
Alle meninger/holdninger er mine egne.

Titel: Med dig
Forfatter: Kis Baadsgaard
Serier: #3
Forlag: Baadsgaard Books
Udgivet: 2020
Antal sider: 77

Josefine og Rasmus har haft et stormfuldt bekendtskab. Selvom hun nok ikke burde gøre det, beslutter Josefine at give Rasmus en chance til.
Men hvad med hemmeligheden Josefine gemmer på? Hvis hun beslutter sig for at fortælle den, hvad vil der så ske, med deres forhold?
Rasmus har også en fortid, og den skal helst forblive sådan. Hvorfor bringe dunkle minder op, når nu fremtiden ser så lys ud?
Kan Josefine tilgive Rasmus? Kan de stole på hinanden? Og er de begge indstillet på at kæmpe for forholdet?

Her kommer vi endnu en gang tilbage til Josefine og Rasmus lige hvor forrige historie sluttede.
Samtidig var det rart endelig at få et indblik i hvad der gemmer sig bag Rasmus' hårde facade, såvel som hvad der ligger til grund for nogle af de ting han gør og siger. Det var rart at han endelig formåede at åbne lidt op, selvom der er stadig er nogle spørgsmål som jeg mangler at få svar på.
Alligevel ender jeg med stadig at blive en smule paf over nogle af de ting han siger i visse scener og studsede lidt over nogle af hans formuleringer. 

Josefine, Josefine, Josefine - dig havde jeg et mindre problem med i den her fortælling.
I 'Over dig' virkede hun mere selvsikker og mere som sin egen person, samt næppe lod sig rive for meget med af de følelser hun har for Rasmus - lod det gå langsomt og sikkert fremad. Men her i 'Med dig' faldt det lidt til jorden igen, ift. hendes ret så specielle forhold til Rasmus. Der skulle på ingen måde noget til, før hun gav Rasmus lov til hvad som helst.
Samtidig følte jeg lidt at Josefine slog en hvis hjernehalvdel fra mens hun var sammen med Rasmus og fornuften får ikke rigtig plads til at få noget at sige. Hun formåede at irritere mig noget gevaldigt, idet hendes selvstændighed blev sat ud af spil - hvilket jeg syns er ret ærgerligt.

Sproget er der til gengæld ikke en finger at sætte på, og beskrivelserne står levende frem for sig - jeg kan bestemt se alle scener for mig. Der kom bestemt et par afsløringer på bordet, som var blevet hintet til undervejs. Endda nogle der overraskede på den gode måde, og som jeg ikke havde set komme. Specielt kommer der visse ting frem på bordet ift. Josefine og hendes fortid, som jeg bestemt ikke havde regnet med. Det var rart lidt at få et indblik i visse hemmeligheder som hun gemt på - noget som man undervejs var blevet hintet til, uden at man fik nogen hints til hvad det kunne være.
Ud over det elsker jeg at se Josefine gå juleamok i sin lejlighed og få pyntet op. Det gav mig et smil på læben.

Afslutningen var bestemt en cliffhangers, der gav mig kuldegysninger ned af ryggen. Vi fik også en god bid af hvad det er Josefine går og gemmer på og hvilke hemmeligheder der blev hentydet til undervejs. Så fedt, og specielt den måde det blev gjort på - lige så vel som Josefines reaktion. Det gjorde mig mere nysgerrig på hvad det er hendes fortid gemmer på. 

Alt i alt giver jeg 'Med dig' 3 ud af 5 stjerner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Mekaniske hjerter' af Stine Bahrt // Urværkerne #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Mekaniske hjerter Forfatter: Stine Bahrt Serie: Urværkerne #2 Forlag: Krabat Udgivet: 2022 Antal sider: 486 ...