lørdag den 19. september 2020

Igangværende serier // #meredanskfantasy

 Hey skønne læsere.

Dette indlæg vil indeholde de serier som endnu ikke er blevet afsluttet af forfatteren, og jeg som læser spændt følger med i.

Forbandelsen over Laitana - Sissel Moody

Den magiske sten
Undergrundens mysterier

Tror du på magi?
Tror du på, at der er et andet sted, du er bestemt til at være en del af? Tror du, at det kun hører til i dine drømme og tanker? Hvad nu hvis den verden findes?Hvad nu hvis magien blot venter på dig?Hvad nu hvis du bare skal tro på det? Jeg, Linea, tror på, at magien findes.  Underlige drømme. Feen foran mit vindue. Det lysende brev. Det var bare de første virkelige tegn. Da Lurany dukkede op på mit værelse og fortalte om Laitana og forbandelsen, der lå over landet, vidste jeg det. Det var meningen, at jeg skulle følge med ham. Jeg hørte til et andet sted, og stedet var magisk.
Den Magiske Sten er første bind i trilogien Forbandelsen over Laitana.

'Forbandelsen over Laitana' er en serie jeg fik som anmeldereksemplarer fra forfatteren & forlaget. Men ikke desto mindre er det en serie, som jeg allerede fra starten af ikke kunne andet end lade få en plads i mit hjerte - ikke mindst pga. hovedpersonen Linnea, der tror på magi og får muligheden for at opleve en helt anden verden end vores. Det at opleve Laitana sammen med hende, se hende vokse som karakter og de ting hun finder ud af om sig selv.
Glæder mig bestemt til at læse videre i tredje og sidste bog, når den engang kommer.

Spektrum - Nanna Foss

Leoniderne
Geminiderne
Ursiderne
Kvadrantiderne

Hvornår startede det egentlig? Med den gamle dame der beskyldte os for verdens undergang? Med drømmen om de lysende hænder? Med kompasset der gav os brandsårene? Eller længe før?
15-årige Emilie tegner en dreng med turkise øjne og et mystisk prismesmykke. Dagen efter får hun et chok, da drengen starter i hendes klasse. Før Emilie får set sig om, har hun trekantede ar i håndfladerne, og hendes skolekammerater begynder at kunne uforklarlige ting. Eller er det bare indbildning? Grænserne mellem drøm og virkelighed viskes ud, og Emilie prøver desperat at undgå at blive en del af kaosset. Men snart må hun indse sandheden. Det er kun et spørgsmål om tid …
LEONIDERNE er første bind i serien SPEKTRUM, hvor venskab, kærlighed og skæbnesvangre valg bindes sammen på tværs af tid.

Hvis man på nogen måde kan fangirle over serier, så er dette bestemt en serie jeg vil fangirle over til allersidste bog - og endda efter sidste bog er udkommet.
Dette er bestemt en serie der vandt mit hjerte fra starten og en serie, hvor man skal holde tungen lige i munden - på en sådan måde, hvor man ikke kan andet end vende hver en side, heppe på karaktererne og får de vildeste mindblows undervejs. På den gode måde.
Nanna Foss formår at skrive levende, drage en ind i historien og karakterernes hoveder så man føler sig med i historien.

De første 4 bøger er endda på vej til et reboot/genudgivelse hos et nyt forlag - hvilket er en god anledning til at kaste sig over en genlæsning af de første 4 bøger.
Nanna Foss er helt klart blevet en af mine yndlingsforfattere.

Sagakvartetten - Julie M. Day

Af blod og støv

BEGYNDELSEN PÅ ET FANTASTISK EVENTYR!
YARA skal indvies i heksenes kreds, men noget går grueligt galt under ritualet. ZOLA står til at blive sin stammes overhoved, men hendes landsby bliver brutalt overfaldet af fremmede mænd på jagt efter slaver. Imens fører PHILIP og TARAN en rolig tilværelse i en lille landsby, men snart vender beslutninger truffet i hovedstadens hjerte op og ned på alting. Kongen af Kalos forhandler sig til en aftale med dværgenes konge og sender sin eneste søn, KRONPRINS CASSIUS, over Salthavet til en skæbne, han ikke selv har valgt. Imens finder den fordrukne eksløjtnant RULF et nyt formål med sin eksistens, da han får et tilbud fra kongen selv, som han ikke kan sige nej til ...
"Af blod og støv" af Julie M. Day er første bind i fantasyserien "Sagakvartetten" - en fortælling om magt, magi og dystre kræfter.

Kan vi lige tage en hurtig snak om at jeg knuselsker Julie M. Day & hendes forfatterskab? For efter at have læst 'Grænsen til Trafallas'-serien, og så hun kom med en ny serie, vidste jeg med det samme jeg skulle læse med & hun skuffer på INGEN måde. Der er helt klart lagt op til spænding, mystik og et helt nyt, dragende univers, såvel som karakterer der alle er forskellige og seje på hver deres måde - og jeg kan ikke andet end vente spændt på at se hvad resten af serien har at byde på.
Der er bestemt lagt op til noget af et eventyr.

-------------

XOXO - Rina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...