onsdag den 16. september 2020

Serier jeg (stadig) er i gang med // #meredanskfantasy

Hey kære læsere

Så kom vi til min tredje indlæg ift. #meredanskfantasy, som er blevet til lidt af en bevægelse som Julie M. Day fik startet tilbage i juli måned.
Denne gang vil jeg dog fokusere på de serier som jeg er i gang med, og derved endnu ikke færdiglæst.

Dæmondræberen - Louise Haiberg

Oprør
Udvalgt
Revolution

Navnet er Dominic. Enhver dæmon kender mit ansigt og drømmer om at aflevere mit hoved til Lucifer. Jeg har vandret på jorden i årtusinder. Boet i Helvede og ledt dæmoniske horder i krigen mod englene. Ikke ligefrem min glansperiode, men ingen er perfekt. Jeg gjorde oprør – årsagen til at jeg i dag er hadet af min egen race og lever skjult blandt menneskene. Før blev jeg kaldt Dominic Engledræber. I dag går jeg under navnet Dominic Dæmondræber. Dette er min historie …Oprører er første bind i serien Dæmondræberen – en serie om udødelig kærlighed og kampen mellem det gode og onde.

Dette er en serie jeg stødte på i 2017, da jeg var en tur på biblioteket og kunne ikke dy mig for at læse den første bog - som jeg så endte med at falde pladask for. Specielt Dominic, der er ret meget sin egen, sarkastisk og en jeg endnu ikke mener jeg har stødt på andre steder. Elskede især Dominics humor.
Indtil nu har jeg 'kun' læst den første bog, men den lovede ret så godt ift. hvad resten af serien evt. har at byde på - nu er det blot at få taget mig sammen til at læse videre og se hvad Louise Haiberg ellers udsætter læseren for i denne serie.

Baronessen - Jeanet Kirch

Baronesse
Kampen om Valdor

I en kælder fyldt med bøger drømmer Reina sig langt væk fra hverdagen og gymnasiets trivialiteter.
En dag bliver drømmen til virkelighed, da hun sammen med en flok af sine medstuderende bliver trukket gennem en magisk portal til landet på den anden side.
Her får de muligheden for at udleve deres drømme – eller dø i en arena.
Kampen om kongeriget Valdor kan begynde.

Den her serie faldt jeg over på Forfatterskabet.dk's side over fantasybøger ift. den første bog, og kunne ikke stå for forsiden der på en magisk måde dragede mig ind til at ville læse den - og må sige at jeg blev positivt overrasket. En ting var at jeg lidt havde en udfordring ift. skrive/fortæller-stilen nogen steder i den første bog, men historien i sig selv var for mig dragende, mystisk og skønne karakterer.

Tredje og sidste serie jeg nævner her, er en serie jeg for nylig er blevet færdig med, men den fortjener at blive nævnt alligevel - da jeg i forvejen har lavet et indlæg omkring fantasy serier jeg HAR læst færdig.

Djævlepassagen - Karen Inge Nielsen

Sortedammens hemmeligheder
Devotstjernens hånd

Månen skinner blegt over Sortedammen, da kvinden tænder lysene i pentagrammet. Som i trance skærer hun Herrens tegn og lader helvedes flammer brænde i sit blod. Inden længe vil Djævlepassagen åbne sig, og Mørkets Herre vil indtage hendes krop. En uforklarlig kraft trækker i Marcus, da han står på trappen foran Herstedholm herregård – hans nye hjem. Hurtigt bliver Marcus grebet af herregårdens mystik og uhygge. Stemmer begynder at hviske til ham, og især én kvindestemme brænder sig ind i hans tanker - en kvinde ved navn Elvira, der tidligere var frue på herregården. Langsomt går det op for Marcus, at Herstedholm er hjemsøgt. Fortidens løgne, ulykkelige skæbner og hemmeligheder ligger gemt i Sortedammens mørke dynd. I drømme fører Elviras stemme ham tilbage til en tid, der snart skal vise sig at være mere virkelig, end godt er.

Hvis man er til horror, mystik, magiske elementer spundet sammen med hemmeligheder fra en forsvundet tid, spundet sammen med nutiden - så er det bestemt en serie der er værd at tage fat på.
Det var ikke så let ikke at lade sig rive med af den her serie, som jeg syns forfatteren formår at skrive på en spændende, uhyggelig og hårrejsende måde, hvorpå jeg som læse ikke kunne andet end gyse ved tanken om hvad der ville ske på næste side, såvel som ikke helt kunne slippe den.
Så hvis man er til den lidt mere uhyggelige del af fantasy, så er 'Djævlepassagen' et godt bud!

---------------------

XOXO - Rina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...