lørdag den 1. juni 2024

'Blodets mørke bånd' af Kis Baadsgaard // Mama McGee #3 // Anmeldelse

Hey skønne læsere.

Titel: Blodets mørke bånd
Forfatter: Kis Baadsgaard
Serie: Mama McGee #3
Forlag: Sweetheart Ink.
Udgivet: 2020
Antal sider: 444

Ask Gabriel har aldrig haft svært ved at finde selskab for natten, men han tilbringer kun én nat med hver. Under Gee og Vics bryllup møder han en kvinde med et gyldent blik, der gør ham helt rundt på gulvet. Ask flygter fra Viborg, men indser hurtigt, at problemerne følger efter. Nødtvungent tager han sit liv op til revision. Han finder kvinden med de gyldne øjne, men kan hun se den mand, han så desperat skjuler? Er Asks fortid så mørk, at han ikke formår at opgive kontrollen? Blodets mørke bånd er en enemies to lovers romance om, hvordan kærlighed kan hele sår fra fortiden.

Skønne, skønne Ask. Trods din ret så hårde facade og tendens til ikke at binde sig til nogen, formåede jeg alligevel at holde af dig. Men hvad bedre er? Så formår Ask at lade paraderne falde for den ene person, der sniger sig ind på ham, da han mindst ventede det.

Endnu en gang formår den skønne Kis Baadsgaard at komme med en skøn, medrivende og velfortalt fortælling - denne gang? Så er det den skønne Ask, der er i fokus. Jeg blev revet med hele vejen igennem en skøn fortælling, hvor selv en playboy der er Mr. Tough Guy og har en ny kvinde ved sin side næsten hver aften, kan få hjerte øjne ved synet af den rette kvinde.
Jeg nød hvert et sekund i Asks selskab!

Hvor meget man så end havde lært Ask at kende i de forgangne to bøger, så er det først her man oprigtigt kommer ind under huden på ham - og jeg nød hvert et sekund, for det var svært ikke at lade sig rive med af Ask, hans historie og hele hans væremåde.
Det er let at holde af ham, når man lige kommer ind under huden på ham. Især når man ser ham i selskab med Mama McGee og co., som på enhver tænkelig måde er hans familie - selvom de ikke er af blod. Elsker seriøst deres relation til hinanden, idet de kreerer deres egen selvvalgte familie på den bedst tænkelige måde.

Selvom jeg ikke er meget til playboy attituden, nød jeg at se Ask udvikle sig undervejs. Se ham lade en kvinde kommer tæt på ham - hvis man ser bort fra den omskiftelige hud-til-hud kontakt han konsekvent gør brug af i starten, ift. de kvinder han møder.

Indtil han i stedet møder dén ene kvinde, som river tæppet væk under ham og gør han mere eller mindre får lysten til at jagte kun hende. Mens han kæmper mod sin fortid og de kvaler, formår han alligevel at give kærligheden et forsøg - i takt med vi også lærer Mia at kende. Et bekendtskab jeg heller ikke ville være foruden.

Jeg nød at se dem interagere med hinanden. Se deres relation udvikle sig fra at Mia ikke kan li' ham og slet ikke ville have noget at gøre med Ask pga. hans reputation. Men hey? Selv en hård nød som Mia er til at knække og jeg blev revet med af selv de overraskelser hun har med sig, som end ikke får Ask til at blink et eneste sekund.
At se hans mørkere side udfolde sig på en måde, så man kommer ind under huden på ham og han formår at vise sin mere følsomme side - hvilket gjorde at jeg hold mere af ham end jeg allerede gjorde i forvejen.

Især når vi samtidig finder ud af mere omkring hans baggrund og hans familie.
En ret så dysfunktionel familie af slagsen, så det ikke er et under han i stedet blev taget ind af Mama McGee. Det skar lidt i hjertet ved tanken om hvordan det må være ikke at have en god relation til ens familie, som jeg har. Jo, har da bedre relation til visse dele af familien end andre, men ligefrem at have et så anstrengt forhold? Det var ubærligt at være vidne til, men Ask klarer det bedre end jeg sikkert ville.

Så 'Blodets mørke bånd' får alt i alt 4 ud af 5 stjerner.

XOXO - Rina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Scarred' af Emily McIntire // Never After #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Scarred Forfatter: Emily McIntire Serie: Never After #2 Forlag: Bloom books Udgivet: 2022 Antal sider: 447 S...