søndag den 4. august 2024

'Hooked' af Emily McIntire // Never After #1 // Anmeldelse

Hey skønne læsere.

Titel: Hooked
Forfatter: Emily McIntire
Serie: Never After #1
Forlag: Bloom Books
Udgivet: 2021
Antal sider: 338

He wants revenge, but he wants her more…
James has always had one agenda: destroy his enemy, Peter Michaels. When Peter’s twenty-year-old daughter Wendy shows up in James’s bar, he sees his way in. Seduce the girl and use her for his revenge. It’s the perfect plan, until things in James’s organization begin to crumble. Suddenly, he has to find the traitor in his midst, and his plan for revenge gets murkier as James starts to see Wendy as more than just a pawn in his game.
Wendy has been cloistered away most of her life by her wealthy cold father, but a spontaneous night out with friends turns into an intense and addictive love affair with the dark and brooding James. As much as she knows James is dangerous, Wendy can’t seem to shake her desire for him. But as their relationship grows more heated and she learns more about the world he moves in, she finds herself unsure if she’s falling for the man known as James or the monster known as Hook.

Oh boy! Oh boy! Oh boy!
Hvad har jeg mon rodet mig ud i med den her fortælling? En fortælling jeg nok ikke havde de vildeste forventninger til, udover alle de gode ting jeg havde hørt om den fra sociale medier. Men nøj, hvor tog den mig med på noget af en mørk, twisted og alligevel romantisk rejse.

Dette var uden tvivl en god blanding af romance, twisted fortid og en hævntogt jeg ikke kunne andet end ville finde ud af hvor endte. Ja, jeg havde nok regnet med lidt mere en genfortælling af Peter Pan end hvad jeg reelt set fik, trods det at andre inden jeg læste den, havde givet udtryk for at den var - men jeg nød alligevel at blive revet med af den fortælling forfatteren har skruet sammen.

Der er uden tvivl detaljer forfatteren har fra Peter Pan, ift. Hook og hans personlighed, samt affæren omkring Wendys far, Peter. Små detaljer der let kan genkendes, alt imens forfatteren på enhver måde har kreeret en skøn, medrivende og altopslugende fortælling hvor jeg bare måtte videre mere. 

Jeg nød at følge romancen der blomstrer mellem Hook og Wendy, i takt med at vi følger dem begge i hver deres kapitler undervejs.
Både ift. deres første møde og deres videre relation gennem bogen. At vi undervejs lærer Hook og hans fortid, samt Wendy og hendes familie at kende - såvel som de tråde det hele trækker til de to ting kolliderer ind i en stor pærevælling af hemmeligheder der afsløres, en romance der spirer til mere end de begge forventer.

For slet ikke at nævne de overraskelser slutningen kommer med. Overraskelser jeg ikke havde forventet eller troet var muligt. Jo, både Hook og Wendys far, Peter, har uden tvivl deres små hemmeligheder undervejs, hvor man fornemmer der er mere under overfladen... men dette? Ikke lige det jeg havde regnet med!

Forfatteren formår at skrive i et fint, mørkt og fængslende sprog, der hiver en ind og lader handlingen smutte ind under huden på en. Især ift. de mere eksplicite scener mellem Hook og Wendy, der ikke lader nogen fingre komme imellem. 
Man mærker deres følelser, deres tanker og de overraskelser de hver især får undervejs ift. de afsløringer der kommer hen mod slutningen. En slutning jeg nød at følge, der giver dem begge en fair chance for en bedre fremtid.

'Hook' får alt i alt 3,5 ud af 5 stjerner.

XOXO - Rina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Wretched' af Emily McIntire // Never After #3 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Wretched Forfatter: Emily McIntire Serie: Never After #3 Forlag: Bloom Books Udgivet: 2022 Antal sider: 282 ...