søndag den 8. november 2015

1. Praktik #2

Hej kære læsere <3

Wow, en uge er gået og jeg er stadig i praktik, men har nu kun 3 uger tilbage. Det får mig til at stresse en hel del, da jeg er virkelig bange for ikke at kunne nå det jeg skal nå i løbet af den tid der nu er tilbage. Det gør det ikke bedre at jeg i torsdags kastede mig ud i at skulle igang med mit andet læringsmål.

Det jeg gjorde var jeg skulle lave en aktivitet (som blev til 2 aktiviteter) med hele 0. klasse. De var omkring 20-26 børn på ca. 6 år. Den første leg, som var makker fange gik godt efter at de havde forstået hvad det gik ud på. Men lege nr. 2 gik knap så godt ("En mand frem for en enke"), da der var nogen der absolut skulle stå og lave alt muligt andet end at være med og spolerede det for resten af dem.

Så det gik rimelig meget op for mig at jeg IKKE helt kan styre en hel klasse på så stort et antal. Istedet skulle jeg have valgt halvdelen af dem, så jeg bedre kunne styre det selv, men jeg kastede mig hovedkuls ud i det. Mest af alt for at komme igang. Jeg skal fokusere på mindre grupper, så selve den del var en lærings proces for mig, bare den del. Jeg skulle absolut lære det på den hårde måde, selvom en del af mig allerede vidste det på forhånd.

For satan da, det er hårdt at skulle udvikle sig og der er så kort tid til at skulle nå så meget. Både kompetence mæssigt og personligt, samtidig med at jeg er som jeg er og der er visse ting ved mig selv, der gør at jeg er hæmmet i visse relationer.

En af de ting man har det med at glemme, er at børn kan opfange selv de mindste ting, uden at man tænker over det. F.eks. at de kan mærke hvis man er usikker, så reagerer de på det og bruger det til deres fordel. Så der er lige et par ting jeg skal have arbejdet med, på det personlige plan og shit, der kan blive svært. Men jeg skal nok klare det alligevel.

XOXO - Rina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...