lørdag den 14. november 2015

#PrayforParis - Europa's 11. september

Hey kære læsere <3

Det var egentlig meningen at jeg gerne ville have lavet endnu et indlæg omkring min praktik, i forhold til hvordan den sidste uges tid er gået. Men ikke efter gårsdagens begivenheder i Paris i Frankrig. Gidseltagninger og drab på uskyldige mennesker.

Vil dog lige pointere at denne blog indeholder min mening og er ikke et facit til hvad alle andre mener. Det er mine tanker jeg udtrykker.

Jeg kan ærlig talt ikke forstå, hvordan et menneske, eller en gruppe for den sags skyld, kan få sig selv til at dræbe andre. Hvad end deres motiv så er for at gøre det. Hvad skal det til for? Dræbe andre uskyldige mennesker, der intet har gjort for at forårsage sådan en tragisk hændelse eller at få endt sit liv, af andre mennesker. Mænd, kvinder og børn, der er ude og nyde aftenen.

Der er slet ingen grund til at slå folk ihjel, hvad end grunden er. Fred virker som et mål der er helt umuligt, når der stadig findes grupper der gør folk ondt. Endnu værre er de grupper, som slår ihjel og laver terrorangreb i deres guds navn.

Godt nok er jeg ikke særlig religiøs, MEN jeg vil næppe tro at der står NOGEN steder i hverken biblen, koranen eller torahen, at mennesker har grund til at slå ihjel i Guds navn. Det, der i min fortolkning sker, er at der sker misforståelser ud fra det der læses i de hellige bibler. Misforståelser i det de mener de kan gøre i Guds navn, selvom jeg næppe tror at det er tilladt og at al sund fornuft ryger ud, mens vrede tager overhånd. Det kan være vrede mod andre kulturer og religioner, som ikke matcher det verdens syn de selv har.

Det syns jeg er ret trist, at andre skal miste livet i sådanne hændelser, der påvirker hele verden på sådan en grusom måde. Oveni det at de ikke kan se hvilke skader det er de gør og hvor stor en omfang det har. Uden samvittighed, uden hjerte og uden nogen som helst omtanke for andre mennesker.

XOXO - Rina


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...