søndag den 3. februar 2019

Blodets Bånd #8 - Tågeslør // Anmeldelse

Hey kære læsere <3

Så er vi tæt på at være ved vejs ende ift. Blodets Bånd serien, og jeg kan godt mærke at slutningen på denne serie er på vej. I dag er det bog nr. 8 vi har fat i.

Titel: Tågeslør
Forfatter: Pernille Eybye
Serie: Blodets Bånd #8
Forlag: Tellerup
Udgivelsesår: 2014
Antal sider: 544

Kassie er undsluppet Junior, men hun ved at hun ikke er fri, for Zan venter på hende, og han har overraskende nyt. Hun tager en beslutning, hvis konsekvenser kommer til at koste hende mere end hun er i stand til at betale. Viking finder sig selv i en situation, hvor en hemmelighed han har ønsket at glemme ikke længere kan skjules. Alt har ændret sig, og Anastasia må lægge en ny og vanvittig plan, velvidende at den kan koste hende og hendes søstre livet. Tågeslør er ottende bind i serien Blodets Bånd – en serie om kærlighed, mystik og mørke kræfter.

Må ærligt indrømme at der er ret mange tråde at holde fast i, eftersom vi er kommet så langt i fortællingen og ikke mindst ift. at finde ud af hele situationen med Kassie og hendes fortid som Helena. Helena får vi endda for alvor mødt, sådan rigtigt, i denne bog - hvilket kun er dejligt, idet hun selv får noget at sige. 

Samtidig elsker jeg at vi får så mange forskellige synsvinkler i de forskellige kapitler, og ikke mindst ift. Anastasia der vil gøre alt for at redde Kassie - dog ikke uden konsekvenser for andre. Oveni det får vi flere nye informationer, som man samtidig lige skal få til at passe sammen med resten af de informationer fra de tidligere bøger.

Den der har forvirret mig mest ift. baggrundshistorie, er både Leo, Victor/Junior og hele affæren med Liliana. Der må jeg ærligt indrømme at forbindelsen mellem disse tre personer var stærkere end hvad jeg først havde antaget, men det at et par brikker er faldet på plads - samtidig med at Leos fortid og hans følgesvend for alvor er kommet til sit rette element, og nogle af informationer man undervejs er blevet foræret i de forrige bøger, her kommer til sin fulde ret og hvordan visse ting har forbindelse til Kassie/Helena.

Den der har overrasket mig mest, er dog Viking - endnu en person hvis fortid for alvor er kommet frem i lyset, ligesom Liliana og hendes hensigter overfor Kassie. Viking er for mig dog lige en tand bedre, selvom der i bund og grund er mangler i hans intentioner overfor hende. Zan er og bliver dog den værste, da han i min optik

Alt omkring bogen giver mig en god del informationer, som lige så stille binder tingene sammen i en større mening. Samtidig kan jeg godt mærke at serien er ved at være ved vejs ende, i takt med at jeg også har brug for at få afsluttet serien.

Serien er spændende, og har en bred spektre af både karakterer, plots der skulle udfoldes og kobles sammen med hinanden - men føles lidt lang. Pernille Eybyes skrivestil er helt sin egen, og det er skønt med en anden form for vampyr fortælling end hvad jeg ellers har læst.

XOXO - Rina <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Håbet i mørket' af Kis Baadsgaard // Mama McGees drenge #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Håb i mørket Forfatter: Kis Baadsgaard Serie: Mama McGees drenge #2 Forlag: Sweetheart Ink. Udgivet: 2020 Ant...