søndag den 23. december 2018

Christmas TAG // 2018

Hey kære læsere <3

Det er dagen før dagen, hvor vi alle (håber jeg) skal tilbringe tid sammen med vores familie - eller i det mindste de personer vi har kær. Selvom det er mørkt udenfor, kulden bider en lille smule (alt efter hvor koldt det er) og vi snart håber på forår/sommer, så er det alligevel glædens tid.

I den anledning har jeg valgt at lave et lille jule tag, selvom spørgsmålene er nappet andet steds fra.

1) Hvornår begynder du at blive spændt omkring julen?
Der må jeg være ærlig og sige at det er meget forskelligt fra år til år. Det kan være alt fra midten af november, til midten af december og man der kommer i tanke om at 'Hey, juleaften er lige rundt om hjørnet'. I år lykkedes det mig at komme i julestemning (en lille smule) d. 1. december, da jeg fik hængt julepynt op. Det er ikke meget, men langt fra at være Gertrud Sand værdigt.

2) Får du stadig adventsgaver, og har du en julekalender?
Nej, jeg får ikke adventsgaver, hvilket jeg stort set aldrig har fået. Måske en gang i tidernes morgen, men kan ærlig talt ikke huske om jeg nogensinde har fået det. Julekalender har jeg dog, selvom det er en chokoladejulekalender til 10 kr. jeg købte i den lokale Netto. Elsker at stå op til en låge at åbne i dagene op til jul. 

3) Hvad er din yndlings julefilm?
Har ærlig talt et par stykker, da det er svært kun at vælge én. Der er fx 'Far til fire - i byen/Til julebal i nisseland' med lille Per der er en tur nede hos nisserne, da jeg i bund og grund elsker den serie af film (de originale vel at mærke). Derudover ka' jeg nu også godt li' 'Tror du på julemanden', 'A Christmas Carol' og 'Polar expressen', da disse film give en skøn fornemmelse af jul.

4) Har du nogle særlig juleminder?
Dem har jeg flere af, men de involverer alle sammen min familie. Jeg elsker at holde jul med familien, da de for mig er den vigtigste del af julen (såvel som resten af året). Specielt fornemmelsen af at være sammen, hygge os med mad, gaver og tilstedeværelsen. Specielt efter at jeg er blevet voksen og flyttet hjemmefra, så er det ikke alle man ser hver dag, hvilket kun gør det mere vigtigt at tilbringe tid sammen med dem.

5) Hvad spiser du juleaften?
Julemad. Vi har stort set altid haft den traditionelle julemad med and, steg, kartofler (hvide & brunede), sovs og rødkål. Hvad end det bliver det hele eller enkelte dele undværet, så skal det nok blive godt alligevel. 

6) Har du nogle juletraditioner?
Jeg har ikke rigtig nogen juletraditioner. Udover hvem jeg holder jul med, da mine forældre blev skilt da jeg var barn. Holder juleaften d. 24. december sammen med min far, hans kæreste & mine 2 brødre. Efter at være flyttet hjemmefra kom en ny tradition med også at holde jul med min mor d. 23. december, med selskab af den ene af mine brødre. Hvem siger man behøver at vælge, når man kan holde jul med begge forældre?

7) Hvad er dine yndlings julesange?
Her har jeg så sandelig også et par stykker: 'Last christmas' (Wham), 'Merry Christmas everyone' (Shakin' Stevens), 'So this is christmas' (Celine Dion), 'Do they know it's christmas' (Band aid 1984), & generelt musik fra julekalendre.

8) Hvad er den bedste julegave, du har modtaget?
Det er ikke ligefrem det letteste at svare på, da jeg syns alle de gaver jeg har modtaget har været de bedste. Ærlig talt, så har jeg ikke lysten til at vælge.

9) Ægte eller falske juletræer?
Helt klar ægte, selvom det er synd for træet at blive slæbt med indenfor. Elsker duften af et grantræ, da jeg altid har forbundet det med julen.

10) Hvad er dine planer for juleaftensdag + aften?
I år er mine planer at jeg skal med min mor ud til en golfklub, der holder jul for folk der ikke har nogen at holde jul med. Ja, jeg har familie at holde jul med, men det skulle gerne blive et par hyggelige timer i godt selskab. Om aftenen skal jeg så ud til min far og holde jul.

11) Hvad er dine top 3 julegaveønsker i år?
Bøger, bøger & familiehygge :)

12) Hvad er det bedste ved julen?
FAMILIE. Helt klar familien, da jeg elsker at tilbringe tiden sammen med dem jeg holder af og ikke mindst det at vi har et par timer i hinandens selskab. Samtidig er der stemningen, julemaden og se hvad man har fundet til hinanden af gaver.

Det var alt jeg havde for denne gang. Jeg håber at I får en glædelig jul med dem I holder af, samt får én ting i ønsker jer :)

XOXO - Rina <3


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Mekaniske hjerter' af Stine Bahrt // Urværkerne #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Mekaniske hjerter Forfatter: Stine Bahrt Serie: Urværkerne #2 Forlag: Krabat Udgivet: 2022 Antal sider: 486 ...