søndag den 24. marts 2019

The Hogwarts Tag // Rina's bogblog

Hey kære læsere <3

Siden det er et par måneder siden jeg sidst har lavet et tag, er det vist på tide at det kommer på banen igen. Og siden jeg elsker Harry Potter verdenen, hvilket jeg har gjort siden jeg var barn, kunne jeg ikke dy mig for at vælge denne tag - så lad os kommer i gang.

Dette er et tag jeg har set hos Sprinkle of dreams :)

Er du Fuldblods magiker, Halvblods magiker, eller Mugglerfødt?

Ifølge testen her & her er jeg Mugglerfødt, hvilket ikke er nogen dårlig ting. Muggler fødte er for mig lige så seje som magikere, som Fuldsblods & Halvblods - se fx ift. Hermione Granger, der er i toppen af sin klasse.

Hvilken tryllestav valgte mig?



Tog du en ugle, en kat eller en tudse med dig?

For mig var det enten at vælge en ugle eller en kat, da det er disse to valgmuligheder jeg hængte mest til. Men i sidste ende valgte jeg en ugle, da dette ville give mig en mulighed for at holde kontakten til familien derhjemme. 

Hvor placerede Fordelingshatten dig?

Efter et par forsøg med adskillige tests & ikke mindst den officielle fordelling på Pottermore.com, blev jeg placeret ved HUFFLEPUFF - hvilket jeg er ret godt tilfreds med. Hvem kan ikke lide Hufflepuff, når vi har både Cedric Diggory, Nymphadora Tonks og ikke mindst Pomona Sprout som anfører for huset :)

Hvilket Hogwarts hus ville du gerne være i?

Et eller andet sted ville jeg da også gerne have været i enten Gryffindor eller Ravenclaw. Men jeg er stadig godt tilfreds med Hufflepuff. Måske er jeg en blanding af alle tre? Huffinclaw? Gryffleclaw? Ravinpuff?

Hvilke timer er dine favoriter & mindre favoriter?

Mine yndlings fag vil mest af alt være 'Forsvar mod mørkets kræfter' med Remus Lupin som lærer - for ja, hans lærestil gør timerne både brugbare & man får virkelig lyst til at være en del af timerne.  Dernæst er der 'Magiens historie', da jeg godt ka' li' at lære om historien bag den verden jeg er en del af - til trods for at læreren er ret søvndyssende. Vil også gerne nævne Transfiguration & Besværgelse, da jeg som Mugglerfødt godt kan bruge lærdom i at bruge magi.

Mit knap så elskede fag er dog 'Eliksir', da det er Snape der underviser - og det der med at skulle brygge eliksirer er ikke min stærke side :)

Hvad er din Patronus?

Min Patronus er en 'Lille Ugle'

Hvad vil din Boggart forestille?

Min Boggart vil enten forestille noget ift. det med at fejle, da jeg lidt har det som Hermione der ikke ønsker at fejle eller en Dementor, da det forestiller frygten i sig selv (eller en form for depression, for netop det at miste al glæde i sit liv)

Deltager du i nogen form for magiske hobbier eller sport på skolen?

Tæller det hvis man er en del af en læsegruppe, der diskuterer de nyeste bøger? For der ville jeg helt klart passe ind.

Hvor ville du være i din fritid?

Ville hænge ud sammen med mine venner, enten i vores opholdsstue eller går på opdagelse på slottet eller alene med en god bog på biblioteket. Evt. besøge Hagrid og Trofast?

Hvad ville du højst sandsynligt få en eftersidning for?

Har aldrig i mit liv fået en eftersidning, men er en enkelt gang endt på lærerværelset på efterskolen, for ikke at være på værelset til tiden, da det var sengetid - så ville evt. ende til eftersidning for at være ude på gangene, når jeg ikke skulle :)

Hvilken karriere vil du gerne have efter Hogwarts?

Det er et svært spørgsmål, men ville da gerne være en del af Ministeriet for Magi, hvad enten det er højt eller lavt i hierakiet - måske den stilling som Arthur Weasley har? :)

Det var så alle de spørgsmål der var. Hvis der er nogen af jer, der også gerne vil besvare disse spørgsmål, så gør endelig det & smid et link til jeres indlæg/video i kommentarfeltet - så kan jeg se hvad det er I har svaret.

XOXO Rina <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Mekaniske hjerter' af Stine Bahrt // Urværkerne #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Mekaniske hjerter Forfatter: Stine Bahrt Serie: Urværkerne #2 Forlag: Krabat Udgivet: 2022 Antal sider: 486 ...