søndag den 5. januar 2020

Boglige mål for 2020 // Rina's bogblog

Hey kære læsere <3

Året har slået 2020, og har givet et helt år med forhåbentlig masser af tid til at få læst en god del bøger. Inden året begyndte, havde jeg et par tanker/idéer om hvad jeg gerne vil nå læsemæssigt i løbet af i år, som jeg gerne vil dele med jer.
For en sikkerheds skyld gør jeg målene lette og overskuelige, idet læsningen stadig skal være noget der er sjovt og afslappende, samtidig med at jeg gerne vil udfordre mig selv undervejs.
Og måske I vil holde øje med om jeg formår at opfylde de mål, jeg sætter mig for?


1. Goodreads reading challenge
Først og fremmest er der 'Goodreads reading challenge', som jeg troligt deltager i hvert år. I hvert fald siden jeg stiftede bekendtskab med udfordringen, så 2020 bliver ingen undtagelse.
I 2020 har jeg valgt at sætte målet til at være at få læst 35 bøger (mindst), hvilket var det samme mål jeg havde i 2019. Selvom jeg oversteg målet sidste år, vil jeg hellere end gerne lade mig overraske ift. hvis jeg får læst mere, idet jeg ikke ved hvordan mit læsehumør arter sig i løbet af året - om det kører derudaf, eller om der sniger sig en eller flere reading slumps ind undervejs.

2. Færdiggørelse af serier
Serier, serier og atter serier.
Jeg er en af de typer, der vitterligt har det med at starte utallige serier og ikke rigtig få dem færdiggjort, før jeg kaster mig over den næste. Dette er en af de ting jeg så vidt muligt vil forsøge at få gjort noget ved.
Så i år er målet at jeg så vidt muligt gerne vil have læst (mindst) 4 serier færdigt.
Det er serier hvor jeg i forvejen er har læst halvdelen af bøgerne eller der ikke er ret mange bøger, i den pågældende serie.

3. Young Adult/Contemporary
En af de ting jeg gerne vil blive bedre til er at læse bøger, der IKKE har noget med fantasy at gøre. Deri gemmer der sig en del YA/Contemporary bøger i ungdoms genren, som jeg så gerne vil give mig i kast med. Det er en genre jeg de seneste par år er faldet ret meget for, men ikke har givet mig så vildt meget i kast med - udover enkelte hist og her.
Men ikke desto mindre vil jeg så vidt muligt få læst 4 YA/contemporary bøger i 2020.

4. Klassikere/Historisk fiktion
En af de ting jeg satte mig for i 2019, var at udvide min horisont og forsøge mig med at læse 'klassikere'. Klassikere kan være indenfor forskellige genrer og kategorier, såsom fantasy, romance og what not. Jeg kom dog ikke ret langt, til at få læst andet end én enkelt klassiker. Men det skal laves om.
Er i forvejen ret fastlåst ift. at læse ungdomsbøger og fantasy, da det er dem jeg tiltrækkes mest af, men vil gerne udfordre mig selv udi at læse noget jeg ellers ikke plejer at gribe efter.
Så derfor vil jeg gerne formå at læse (mindst) 2 klassikerer i løber af 2020.
Samtidig vil jeg også gerne formå at læse 1 historisk roman i løbet af i år.

Det blev til i alt 4 boglige mål for 2020, som jeg håber på at kunne gennemføre. Jeg har så vidt muligt gjort målene så lette som muligt, samtidig med at de udfordrer mig undervejs.

Har I nogle boglige mål for 2020?

XOXO - Rina <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Håbet i mørket' af Kis Baadsgaard // Mama McGees drenge #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere. Titel: Håb i mørket Forfatter: Kis Baadsgaard Serie: Mama McGees drenge #2 Forlag: Sweetheart Ink. Udgivet: 2020 Ant...