onsdag den 6. december 2023

Hvorfor lige blive bogblogger? // Rina Rabler #1 // Rina's bogblog

Hey skønne læsere.

I dag tænkte jeg lidt at vende det hele på hovedet og lave lidt et andet indlæg end blot en anmeldelse. For selvom jeg nyder at rable løs om hvad end jeg tænker om de bøger jeg læser, kunne det være hyggeligt lige at reflektere lidt over det at jeg i sin tid startede som bogblogger.

Om end jeg ikke altid har tænkt mig selv som værende bogblogger, har bøgerne altid været centrum for både bloggen og mit liv generelt. For bøgerne blev i min barndom og ungdom min flugt fra virkeligheden.

De blev det sted hvor jeg kunne tage hen og lade mig rive med af andre universer end den verden jeg befandt mig i. Uanset hvordan jeg havde det, kunne jeg finde en tryghed i de universer jeg kastede mig over og både tabe og finde mig selv i de karakterer jeg mødte undervejs.

Men så hvorfor lige blive bogblogger, når læsningen inden da havde været nok i sig selv? Og det faktum at jeg havde få venner der også læste og jeg kunne dele min glæde for bøger med?
Det har jeg lidt tænkt på i et stykke tid, for læsningen har altid været en essentiel del af min verden, inden jeg startede som bogblogger i august 2015. Jeg havde inden da i 3 års tid leget med blogger formatet, da jeg fandt det ret så interessant. Men uanset hvad jeg bloggede om, holdt det aldrig i længden.

Men alligevel kunne jeg ikke helt slippe idéen om at blogge og jeg manglede nok lidt det sted hvor jeg 100 % kunne rable løs om bøger i nord, syd, øst og vest, uden nogen ville blive trætte af jeg ikke snakkede om andet. For her gør det jo ikke noget at bøgerne er i centrum, så det virkede som det mest naturlige at lægge de to ting sammen - min fascination af det at blogge og min kærlighed til bøgernes verden.

Først da jeg lige så stille opdagede der rent faktisk var folk derude der bloggede om bøger og lavede reelle anmeldelser, fangede det mig at hvorfor kunne jeg ikke også gøre det? Så jeg oprettede min egen blog og begyndte at anmelde bøger, om end jeg blot holdt mig i baggrunden og hyggede mig med det. For hvem ville dog følge en nybegynder som mig?
Men så længe jeg hyggede mig med det og gav mig selv det frirum til at rable om bøger i alle de afskygninger jeg havde brug for.

I starten så jeg ikke mig selv som bogblogger eller boganmelder. Jeg var her jo bare og jeg havde det sjovt med det. Jeg fulgte andre bogbloggere på afstand, fulgte deres anmeldelser og eventyr til boglige events.
Først da jeg var til mit første bogblogger arrangement i september 2017, 2 år efter jeg startede bloggen, begyndte jeg lidt at se mig selv som reel bogblogger, for nu havde jeg været til et officielt event som værende netop det. Blot det at møde andre der også blogger om bøger.

Men nu har jeg vist rablet løs nok for denne gang. Hvis du er nået så langt i indlægget, så har jeg et spørgsmål til dig.
- Er du bogblogger, hvad fik dig så til at starte som bogblogger?
- Læser du med for hyggens skyld, er der så en bog der har sat et præg på dig?

XOXO - Rina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...