søndag den 17. december 2023

'Skæbne' af Christina Bonde // Nattens sanger #2 // Anmeldelse

Hey skønne læsere.

Titel: Skæbne
Forfatter: Christina Bonde
Serie: Nattens sanger #2
Forlag: Tellerup
Udgivet: 2023
Antal sider: 314

Da sorgen knuser Victorias hjerte, imødegår hun sin skæbne. Men uventede hændelser komplicerer hendes nye eksistens. Mens skæbnegudindernes budskab bliver klart, finder Victoria sig selv som midtpunkt i et farefuldt spil af bedrag og opslugende begær. Hvordan kan Victoria hævne sin sorg, når missionen truer hendes kærlighed til Lucas? Når vejen til sejr tvinger hende i armene på ondskaben? Når magten, hun selv besidder, er eftertragtet og årsag til forbrydelse? Hvem kan hun stole på?
Fjenderne truer overalt og tvinger Victoria til at beskytte fortiden. Så fødes en ny skæbne, der samler Victorias hjerte...

Oh boy, for en fortsættelse...
Endnu en gang formåede jeg at blive fanget af en skøn fortælling. Endnu en gang formåede jeg at blive revet med af Victoria og hendes færd ind i den skæbne, der ligger hende for døren. Om end jeg godt kunne mærke bogen ligger lidt i midten af det store billede, så nød jeg uden tvivl at være i godt selskab med Victoria og co. Blot for at se hvor hendes skæbne førte hende hen.

Jeg nød at være tilbage i selskab med Victoria, der for alvor tager sin skæbne til sig - om end sorgen over tabet af en tæt relation gør det svært at forholde sig til det der sker omkring hende. Men jeg blev klart revet med af handlingen der skrider let fremad. Især ift. forholdet mellem Victoria og Lucas bliver testet undervejs, om end kærligheden mellem dem er ret så stærkt.

Det der mest af alt fangede mig var at vi for alvor blev introduceret for skæbne gudinderne.
At for alvor lære dem mere at kende og finde ud af hvem de er og virkelig få en fornemmelse af hvilket valg det er Victoria skal træffe. Man fornemmer virkelig de tanker hun kæmper med undervejs, hvilken betydning det valg har for både hende og dem omkring hende.

Samtidig er der visse personer der forsøger at trække Victoria i den anden retning og påvirke Victoria til at træffe et valg til deres fordel. Det gav uden tvivl fortællingen et ekstra lag af mørke, såvel som vi får flere detaljer omkring vampyrerne og myten omkring dem.
For nøj, hvor formår Christina Bonde at tage de originale myter omkring dem og gøre det til sit eget. Samtidig med der kommer flere detaljer og vi for alvor kommer dybere ind i betydningen af de valg der er vigtige for Victoria.

Jeg nød at vi kommer vidt omkring ift. at få en fornemmelse af Victorias skæbne og det valg hun skal træffe og formår at træffe, så det giver mening for hende. Om end det får nogle konsekvenser for dem omkring hende. For hvad vil hun miste og er hun villig til at gå hele vejen? Samtidig med der er visse personer der vil have fat i hende, som ikke har nogen gode intentioner.

Christina Bonde har et dejligt levende sprog, der gør jeg føler mig fanget hele vejen igennem.
Om end Victoria taler en anelse for formelt for hendes alder indimellem, følte jeg mig fanget af både fortællingen, universet og karaktererne - og indrømmer gerne jeg ikke kan stå for en vampyrfortælling!

'Skæbne' får alt i alt 3,5 ud af 5 stjerner.

XOXO - Rina.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

'Sanjategnet' af Majbrit Ravnholt Cramer // Anmeldelse

Hey skønne læsere. ' Sanjategnet ' er et anmeldereksemplar fra forfatteren og forlaget. Alle meninger/holdninger er dog mine egne. T...